    From: "Jotte" <t...@W...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mobbing
    Date: Tue, 30 Nov 2004 00:27:28 +0100

    W wiadomości news:cof7ok$c3e$1@news.onet.pl VERTRET <vertret @ op.pl>
    pisze:

    > "Zgodzilem się" na twoja propozycje przecież. Uważasz, że uwolnienie rynku
    > pracy można będzie zrobić dopiero za 5 lat i przez ten okres płaca
    > minimalna powinna być większa.
    > Nie rozumiem więc, dlaczego tej "sprawiedliwej" zasady nie chcesz
    > zastosować powszechnie?
    > Dużo pracowników kłania się nisko, aby dostać robote i bierze często
    > grosze jakie zgodza się zapłacić pracodawcy.
    Wiem. Jest tak m.in. dlatego, że źle opłacani od dawna, żyli od 1-go do 1-go
    robiąc długi nie na hulaszcze życie lecz na przeżycie, nie mają żadnych
    zasoboów rezerwowych pozwalających szukać pracy przez 2, 3, 4 miesiące.
    Muszą zarabiać na rodzinę już, więc biorą co się trafi, jeśli się trafi. To
    się kłóci z zasadami sprawiedliwości społecznej, godnością osoby ludzkiej,
    humanizmem i co tam jeszcze, czego Ty nie uznajesz.

    > Tak samo sprzedawcy chleba kłaniaja się nisko i wystawią cene tylko taka
    > jaką zgodzą się zapłacic klienci.
    > Pytam wiec ile zgodzisz sie wiecej placic za chleb, aby przez te 5 lat
    > piekarze też coś zaoszczedzili?
    Po pierwsze rozmawialiśmy o pracownikach, ludziach pracy najemnej nie o
    przedsiębiorcach, choćby jednoosobowych.
    Po drugie - zobaczymy. Niech wystawi cenę.

    Ty optujesz za likwidacją KP (a więc i zapisów o czasie pracy, urlopach,
    ochronie pracy, mobbingu itd.), zwiazki zawodowe też Ci przeszkadzają, więc
    pewnie UoZZ też byś chętnie uchylił i zakazał wolności stowarzyszania się
    (ciekawe, czy Stowarzyszenie Polskich Pracodawców Prywatnych także pod
    kosę?), won z Ustawą o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami
    stosunków pracy z przyczyn dotyczących zakładu pracy (przecież to też kula u
    nogi i odkurzacz w portfelu przedsiębiorcy), przecz z Ustawą o zakładowym
    funduszu świadczeń socjalnych (cóż za socjalistyczny wrzód).
    Co Ci będzie pasować? Drapieżny, prymitywny kapitalizm drugiej połowy 19-go
    wieku u progu wieku 21-go?

    Jotte