  • 1. Data: 2005-09-13 08:28:42
    Temat: mieszkanie spółdzielczo własnosciowe
    Od: "hyhol" <h...@w...pl>

    Witam
    Moi rodzice chca wykupic mieszkanie spoldzielcze w ktorym aktualnie
    mieszkaja .
    Czy warto bo wtedy bylo by to tylko wlasnosciowe spółdzielcze,czy w
    przyszlosci prawo do tego lokalu przechodzi na mnie jako syna?, czy musieli
    by mnie zameldowac?
    Amoze przy wykupie nalezy od razu przepisac mieszkanie na mnie albo wnuka .
    Poradzcie co zrobic
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-09-13 09:08:33
    Temat: Re: mieszkanie spółdzielczo własnosciowe
    Od: "JaBa" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "hyhol" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    musieli
    > by mnie zameldowac?
    > Amoze przy wykupie nalezy od razu przepisac mieszkanie na mnie albo

    z wlasnego doswiadczenia:
    moi rodzice wykupili, ja juz nie bylam zameldowana, obecnie odziedziczylam
    w spadku.
    Nie trzeba byc nawet czlonkiem spoldzielni zeby miec pelne prawa do lokalu
    (jako spoledzielczego
    wlasnosciowego), ale jesli sie da - warto zalozyc ksiege wieczysta i miec
    mieszkanie na wlasnosc
    calokowicie.

    JaBa

  • 3. Data: 2005-09-13 09:57:31
    Od: Radzisz <n...@l...spamu.invalid.pl>

    JaBa napisał(a), dnia 13-09-05 11:08 co następuje:

    > wlasnosciowego), ale jesli sie da - warto zalozyc ksiege wieczysta i miec
    > mieszkanie na wlasnosc
    > calokowicie.
    małe sprostowanie, samo założenie księgi wieczystej nie spowoduje, że
    "mieszkanie będzie na własność całkowicie" (czyli będzie lokalem
    stanowiącym odrębną nieruchomość), będzie po prostu spółdzielczym
    własnościowym prawem do lokalu mieszkalnego z założoną księgą wieczystą.

    Jeżeli chcesz mieć pełną własność, musisz wystąpić do spółdzielni z
    wnioskiem o wyodrębnienie własności lokalu. Troszkę to trwa i kosztuje,
    ale masz wtedy _pełną_ własność.

    Radzisz

  • 4. Data: 2005-09-13 10:11:28
    Od: "the.one" <t...@g...xx>

> [...]
    > by mnie zameldowac?
    > Amoze przy wykupie nalezy od razu przepisac mieszkanie na mnie albo wnuka .

    Jesli bedzie wlasnosciowe to bedzie Twoich rodzicow, a nie spoldzielni jak jest
    teraz. Natomiast jesli pozostanie lokatorskie (rozumiem, ze teraz tak jest) to
    nie jest dziedziczone. Dziedziczony jest tylko wklad mieszkaniowy. A prawo
    lokatorskie do lokalu moze przejsc na Ciebie tylko jesli bedziesz u rodzicow
    zameldowany w momencie ich smierci.

    the.one

  • 5. Data: 2005-09-13 10:52:31
    Od: "Iwona Z." <i...@z...com.pl>

    Użytkownik "the.one" <t...@g...xx> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie jest dziedziczone. Dziedziczony jest tylko wklad mieszkaniowy. A prawo
    > lokatorskie do lokalu moze przejsc na Ciebie tylko jesli bedziesz u

    Nie zgodzam się, chyba że się coś zmieniło, bo ja tak nie miałam...
    Byłam wymeldowana z mieszkania mojej mamy a mieszkanie (spółdzielcze, nie
    własnościowe) po śmierci ( 2002 rok) i tak przeszło na mnie i moją siostrę.
    Być może nie jest ono dziedziczone ( w rozumieniu innych uposażonych - nie
    wiem) ale dzieci i mąż mają do niego prawo.

  • 6. Data: 2005-09-13 12:11:08
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    the.one wrote:
    > Jesli bedzie wlasnosciowe to bedzie Twoich rodzicow, a nie spoldzielni jak jest
    > teraz.
    Jeśli będzie własnościowe, to nadal będzie spółdzielni, tyle że bez
    problemów z dziedziczeniem.

    Aby nie było spółdzielni - trzeba ustanowić odrębną własność lokalu.
    Moim zdaniem optymalnie jest najpierw "przenieść" członkostwo na syna i
    potem ustanowić odrębną własność, ale to wymaga dobrej woli ze strony
    spółdzielni i zawsze jest pewne ryzyko.
    Fonon

  • 7. Data: 2005-09-13 14:45:52
    Od: "hyhol" <h...@w...pl>

> [...]
    > nie jest dziedziczone. Dziedziczony jest tylko wklad mieszkaniowy. A prawo
    > lokatorskie do lokalu moze przejsc na Ciebie tylko jesli bedziesz u

    Jezeli go wykupia to bedzie własnosciowe spoldzielcze tylko a nie pelna
    wlasnosc.
    Ja nie mieszkam z rodzicami mam swoje mieszkanie w ktorym mieszkam z rodzina
    i jestem czlonkiem tej samej spoldzielni .Tylko nie wiem czy bede mial prawo
    dziedziczenia ewentualnie moje dzieci ,jesli bedzie to wlasnoscowe
    spoldzielcze .

    Na pelna wlasnosc na razie nie ma szans ze wzgledu na nie uregulowana sprawe
    gruntow

  • 8. Data: 2005-09-13 18:58:09
    Od: "the.one" <t...@g...xx>

> [...]
    > i jestem czlonkiem tej samej spoldzielni .Tylko nie wiem czy bede mial prawo
    > dziedziczenia ewentualnie moje dzieci ,jesli bedzie to wlasnoscowe

    Art. 9.
    3. Spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu mieszkalnego jest niezbywalne, nie
    przechodzi na spadkobierców i nie podlega egzekucji.

    Art. 17(2).
    1. Spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu jest prawem zbywalnym, przechodzi
    na spadkobierców i podlega egzekucji. Jest ono ograniczonym prawem rzeczowym.

    Wiec w tym momencie nie widze potrzeby posiadania "pelnej" wlasnosci (Prawo
    odrębnej własności lokalu). Jak na razie to tylko strata pieniedzy.

    the.one

  • 9. Data: 2005-09-14 13:49:50
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    the.one wrote:
    > Wiec w tym momencie nie widze potrzeby posiadania "pelnej" wlasnosci (Prawo
    > odrębnej własności lokalu). Jak na razie to tylko strata pieniedzy.

    Możesz zobaczyć różnicę jak spółdzielnia zechce opchnąć grunty,
    wybudować przed oknami nowy budynek itd.
    Fonon

  • 10. Data: 2005-09-15 10:53:10
    Od: "JaBa" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Radzisz" <n...@l...spamu.invalid.pl> napisał w wiadomości
    > Jeżeli chcesz mieć pełną własność, musisz wystąpić do spółdzielni z
    > wnioskiem o wyodrębnienie własności lokalu. Troszkę to trwa i kosztuje,
    > ale masz wtedy _pełną_ własność.

    no o to mi chodzilo tylko niedokladnie napisalam ;-)

    JaBa