  • 1. Data: 2005-06-12 14:53:58
    Temat: mieszkanie komunalne - karencja
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Problem ponoć dosyć typowy. Jak mądrze (i skutecznie) ominąć
    pięcioletnią karencję i sprzedać wykupione mieszkanie komunalne?
    mam okazję kupić o wiele lepsze i de facto tańsze mieszkanie, ale
    wpakowałem się w tą ruderę jak w maliny...

    (oczywiście chodzi o sprzedaż bez konieczności zwracania bonifikaty).
    Niby: - umowa mówi, że można wsprzedać osobie "bliskiej" i nie wspomina
    o tym, że nabywac jest również karencją objęty, ale słyszałem głosy, że
    różnie to może być.

    MAc

  • 2. Data: 2005-06-12 20:38:24
    Temat: Re: mieszkanie komunalne - karencja
    Od: "maria jeżowska" <m...@W...gazeta.pl>

    MAc <m...@t...poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > Niby: - umowa mówi, że można wsprzedać osobie "bliskiej" i nie wspomina
    > o tym, że nabywac jest również karencją objęty, ale słyszałem głosy, że

    W przypadku sprzedaży nieruchomości nabytej bezprawnie ( np. fałszując
    papiery) należy jak najszybciej ją sprzedać kolejnemu nabywcy, ponieważ ten
    następny jest już nabywcą "w dobrej wierze" i mimo popełnienia przestępstwa
    przez pierwszego nabywcę ten trzeci już nie musi oddawać nieruchomości i jest
    "w prawie"

    Tę zasadę można by odnieść do twojej sytuacji.

    Dwa razy sprzedać nieruchomość. Raz osobie bliskiej, potem dowolnej osbie,
    która nabywa ją w dobrej wierze i nie ponosi skutków twoich zobowiązań.

    I tyle.

  • 3. Data: 2005-06-12 22:13:58
    Od: m20051 <m...@g...tnij.pl>

    maria jeżowska napisał(a):

    > Dwa razy sprzedać nieruchomość. Raz osobie bliskiej, potem dowolnej osbie,
    > która nabywa ją w dobrej wierze i nie ponosi skutków twoich zobowiązań.
    >
    > I tyle.

    Dzięki, ale "karencja" polega na tym, że nabywca zawsze jest czysty,
    problem mam ja czyli sprzedawca - konieczność zwrotu tzw bonifikaty -
    nimałej, bo 90% wartości nieruchomości. chodzi mi o to, żeby mnie nie
    dopadli.
    znam już sztuczkę z pdzierżawą i czynszem z góry - niestety niewygodną,
    bo trzeba znaleźć kupca, który się na to zdecyduje. szukam metod
    alternatywnych.

    MAc

  • 4. Data: 2005-06-13 10:56:32
    Od: Radzisz <n...@l...spamu.invalid.pl>

    m20051 napisał(a), dnia 13-06-05 00:13 co następuje:

> [...]
    > znam już sztuczkę z pdzierżawą i czynszem z góry - niestety niewygodną,
    > bo trzeba znaleźć kupca, który się na to zdecyduje. szukam metod
    sprzedaj osobie bliskiej (o ile pamiętam to wtedy nie będą chcieli
    zwrotu bonifikaty), później osoba bliska sprzedaje komu chce.
    Minusy:
    - koszty sprzedaży na rzecz osoby bliskiej
    - 10 % podatku zapłaci osoba bliska, ponieważ sprzedała przed upływem 5
    lat (no chyba, że wyda tę kasę na cel mieszkaniowy w 2 lata)

    Radzisz