    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mieszkania przedsiębiorstw państwowych
    Date: Thu, 16 May 2002 09:02:16 +0200

    On Wed, 15 May 2002, Andrzej z Zaborza wrote:
    [...]
> [...]
    >+ >
    >+ > Żeby uniknąć zarzutu niegospodarności, panie majster.
    >+ > Jak ktoś (lokator) kupi mieszkanie wycenione na 30.000zł
    >+ > za sumę np. 6.000zł, a szczególnie jak będzie 100 takich sztuk
    >+ > - to tego co sprzedał poniżej ceny można wsadzić za kraty :> !
    >+
    >+ Naprawdę nie wiem o co Ci chodzi.
    >+ Wg mnie tem punkt daje możliwość zdecydowania czy mieszkanie
    >+ o którym mowa zostanie sprzedane preferencyjnie czy nie i zależy to
    >+ od widzimisię jakiejś jednostki organizacyjnej, której to

    Oczywiście.
    Czyżbym zbyt małymi literami napisał, że *jakby nie było
    przepisu który pozwala sprzedać rzecz poniżej jej wartości*
    to taka sprzedaż (przynajmniej niekiedy) kwalifikowałaby się
    jako (co najmniej) niegospodarność ??
    Jakby "tego punktu" nie było - to w wielu jednostkach
    (komunalne, z udziałem Skarbu Państawa - ale sądzę że
    nie tylko) - NIE BYŁOBY WOLNO sprzedać preferencyjnie.
    Proste ?
    Pytasz "po co ustawa" - po to, żeby "oni" *mogli w ramach
    własnego widzimisię* sprzedać taniej :)

    >+ Czyli lokator mówi ja chcę a oni my nie musimy.
    >+ ale może się myle.

    No nie mylisz się.
    Tylko co w tym dziwnego ??

    Nie chcesz przyjąć do wiadomości, że (przynajmniej niekiedy)
    sprzedanie towaru wartego 30000zł za cenę 6000zł wymaga
    *pozwolenia* ??
    Ty (jako osoba fizyczna) możesz sobie swoje mieszkanie zbyć
    za 1 zł. Jeśli to nie jest *twoje* mieszkanie a "nasze"
    (bo jest własnością sp. akcyjnej w której mam 1 akcję,
    komunalne czy jakieś podobne) to NIE WOLNO ci (jako "p.o.
    właściciela") sprzedać "tak sobie" za taką cenę - bo możesz
    stanąc pod zarzutem jak wyżej (niegospodarność).
    Ciekawe co byś - będąc na przykład członkiem spółdzielni -
    powiedział, jakby się okazało że prezes sprzedał swój słuzbowy
    samochód za 1 zł. Przypadkiem szwagrowi ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd