  • Data: 2010-08-30 17:07:46
    Temat: Re: meldunek a umowa o pracę
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:kjzfwxwqcva.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl Michal Jankowski
    <m...@f...edu.pl> pisze:

    > Nawzajem.
    Niepotrzebnie. W odróznieniu od ciebie daję sobie z tym radę bez kłopotów.

    > A ja polecam paragraf 4 tego samego artykulu.
    > Ustawa o ewidencji ludnosci explicite naklada na pracodawce obowiazek
    > sprawdzenia, czy podejmujacy prace dopelnil obowiazku meldunkowego i
    > obowiazek ten jest zgodny z kodeksem pracy.
    Chodzi ci o art. 31.
    Pomijając kwestię możliwości sprawdzenia przez potencjalnego pracodawcę
    dopełnienia obowiązku meldunkowego, pozostaje całkiem legalne nie podleganie
    temu obowiązkowi.
    Ale to i tak nie szkodzi. Nadal nie rozumiesz czytanego tekstu - pytanie
    było o to, czy trzeba mieć meldunek aby podpisać umowę o pracę. Nie, nie
    trzeba.

    > Pytanie, na ktore odpowiadalem, brzmialo "od kiedy podaje sie adres
    > zameldowania".
    I w kontekście pytania zasadniczego odpowiedziałeś przynajmniej
    nieprecyzyjnie.
    Zresztą obowiązek sprawdzenia przez pracodawcę dopełnienia obowiązku
    meldunkowego przez kandydata do pracy nie oznacza prawa do uzależnienia
    podpisania umowy od podania adresu zameldowania.

    > Zaklad pracy ma obowiazek
    > sprawdzic dopelnienie obowiazku meldunkowego
    Jeszcze raz powtarzam - to nie oznacza, że pracodawca ma prawo żądania jego
    podania od kandydata.
    Niech sobie sprawdza inaczej (ma imię, nazwisko, datę urodzenia, PESEL,
    imiona rodziców).
    Jeśli jeszcze nie rozumiesz to chętnie podam ci przykład podobnego
    mechanizmu, również dotyczącego prawa pracy.

    --
    Jotte