eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: [media] pracodawcy nie mogą kontrolować emaili pracowników [stanowisko RPO] › Re: [media] pracodawcy nie mogą kontrolować emaili pracowników [stanowisko RPO]
  • Data: 2008-01-03 09:24:50
    Temat: Re: [media] pracodawcy nie mogą kontrolować emaili pracowników [stanowisko RPO]
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> writes:

    > andrzej pisze:
    > [...]
    >
    > Niezupełnie. Zwykłych narzędzi "płytkarskich" (zakładam, że nie
    > kupujesz mu np. telefonu komórkowego) nie użyjesz do komunikacji,
    > tylko do kładzenia płytek.
    > A o ile dobrze rozumiem problem, to chodzi właśnie o to, żeby nie
    > naruszać tajemnicy korespondecji.
    > KJ

    Chodzi o to że pracownicy "nie ostrzeżeni" mogą wykorzystywać firmową
    skrzynkę pocztową również "okazjonalnie" do korespondencji prywatnej
    (odbioru i wysyłki) *i oczekiwać* zachowania ogólnych prawnych gwarancji
    tajemnicy korespondencji.

    Dopóki mi ktoś nie pokazę wyroku "precedensowego" rozstrzygającego
    tą kwestie to ja traktuje większość opinii z tej grupy jako
    "*moim* zdaniem prawo tak stanowi (bo *mi* taka interpretacja pasuje)".
    Jak w większości spraw gdzie następuje konfrontacja dwóch wartości
    chronionych/gwarantowanych nie do samego końca można być pewnym co sądy
    uznają za podstawę rozstrzygania "po linii" jednej z dwóch wartości.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Bo ja rzadko kiedy myślę,