  • Data: 2007-01-14 14:03:06
    Temat: Re: mandat zagraniczny
    Od: akanid <a...@w...pl.bezspamu> szukaj wiadomości tego autora

    W napisał(a):
    > Strasznie się ten watek rozrósł, tymczasem...w Norwegii nie ma płatnych
    > autostrad. Co więcej, nie ma tam wcale autostrad w rozumieniu europejskim.

    ale są platne drogi. i na kazdym punklcie poboru oplat sa 3 pszejazdy.
    jeden gdzie wrzucasz moniaki do kosza, drugi gdzie placisz pani w
    okienku (manuell), i trzeci automatczny tag elektroniczny pod lusterkiem
    wykupiony i oplacony na zasadzie pre-paid. tam nawet za wjazd do miasta
    sie placi!

    > To, co w atlasie samochodowym jest narysowane dwoma równoległymi, (Oslo -
    > Lillehammer) to w rzeczywistości droga z poboczami (reszta nie ma poboczy, a
    > część w ogóle ma jeden pas i mijany co kilkaset metrów).
    > Opłaty są za to za wjazd do miasta, konkretnie trzech miast - Oslo,
    > Trondheim i Bergen.

    i jeszcze 40tys Tonsberg. tylko tam sa automatyczne wylacznie.
    zagranicznikow nie kasuja za takiego boomringa.

    Punkty poboru opłat wyglądają tak samo jak u nas na A2 i
    > A4 z tą różnicą, że nie ma szlabanów a budki są puste. Monety wrzuca się do
    > automatu. Tylko na skrajnie prawym pasie siedzi żywy człowiek i wydaje
    > resztę. Nie można nie zauważyć tego punktu - jest bardzo dobrze oznakowany w
    > kilku językach....

    Prawda.

    > Nie ustosunkowuję się, czy płacić firmie wyndykacyjnej. Powiem jedynie, że
    > trzeba płacić od razu, a nie złodziejstwem i cwaniactwem dawać wyraz swojemu
    > poczuciu bezkarności za granicą. Dzięki takim manewrom, samochody z PL wciąż
    > są jako jedyne zatrzymywane do kontroli przy zjeździe z promu mimo, że
    > Norwegia od lat w Schengen.

    z którego promu? polska szwecja czy norwegia szwecja? w sumie to
    sytuacja mocno losowa. raz polak pojedzie i przeiezie 20litow wodki i 5
    zgrzewek pia i nie zatrzymaja a drugi raz nawet i norwega zatrzymaja.
    wiem to z autopsji wiec nie mozna tu mowic o jakiejs szczegolnej zasadzie.

    --
    Koniec Modlitwy. Amen.
    Pozdrawiam