  • 1. Data: 2004-05-18 20:22:08
    Temat: mandat za olej opalowy
    Od: "w." <w...@g...pl>

    Witam,
    Czy ktos z Panstwa moglby wyjasnic na jakiej podstawie karani sa kierowcy
    jezdzacy na oleju opalowym (tzn. jakie prawo zostalo zlamane)? Czy rowniez
    karane jest stosowanie np. oleju rzepakowego?
    Waldemar Grzybowski

  • 2. Data: 2004-05-18 21:10:56
    Temat: Re: mandat za olej opalowy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "w." <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    Wykroczenie jest ujęte w kodeks wykroczeń:

    Art. 52b. Kto zużywa olej opałowy do celów napędowych podlega karze
    grzywny do 500 zł.

    Wygląda na to, że oleju rzepakowego można używać. Natomiast nie można go
    sprzedawać w tym celu, ponieważ wówczas "łapiesz" się na przepisy kodeksu
    karnego skarbowego.

  • 3. Data: 2004-05-19 03:27:56
    Od: "Grzegorz" <f...@y...com>

    "w." <w...@g...pl> wrote in message
    > Witam,
    > Czy ktos z Panstwa moglby wyjasnic na jakiej podstawie karani sa kierowcy
    > jezdzacy na oleju opalowym (tzn. jakie prawo zostalo zlamane)?

    To proste. 'Kiwasz' panstwo na podatkach, ktore na benzynie sa pewnie
    kilkadziesiat razy wyzsze. Czyli lamiesz ustawe o nieuczciwej konkurencji
    ;-)

    --
    Grzegorz

    Committee: Individuals who can do nothing individually and sit to decide
    that nothing can be done together.

  • 4. Data: 2004-05-19 07:53:56
    Od: "wwww wwwww" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Dziekuje za odpowiedzi chociaz ciagle nie jestem pewien jakie "zlo" karane
    jest z paragrafu Art. 52b. Kto zużywa olej opałowy do celów napędowych
    podlega karze grzywny do 500 zł.
    Nie chodzi chyba jednak o "kiwanie" na podatkach poniewaz konsekwentnie
    karana powinna byc jazda na oleju rzepakowym czy benzynie ekstrakcyjnej,
    ewentualnie spozywanie wody brzozowej lub denaturatu zamiast wodki
    Waldemar Grzybowski

  • 5. Data: 2004-05-19 08:40:19
    Od: "xmarcel" <x...@g...SKASUJ-TO.pl>

    wwww wwwww <w...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > Nie chodzi chyba jednak o "kiwanie" na podatkach poniewaz konsekwentnie
    > karana powinna byc jazda na oleju rzepakowym czy benzynie ekstrakcyjnej,

    imho chodzi tu o kwestie ekologiczne, norma dla oleju opalowego dopuszcza 50
    razy wiecej zwiazkow siarki niz ON.
    faktyczna zawartosc siarki OO jest zalezna od rafinerii z ktorej pochodzi,
    w niektorych OO od ON rozni sie...tylko barwa

    > ewentualnie spozywanie wody brzozowej lub denaturatu zamiast wodki

    ;))

    pozdro
    xmarcel

  • 6. Data: 2004-05-19 10:31:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 May 2004, wwww wwwww wrote:

    >+ Dziekuje za odpowiedzi chociaz ciagle nie jestem pewien jakie "zlo" karane
    >+ jest z paragrafu Art. 52b. Kto zużywa olej opałowy do celów napędowych
    >+ podlega karze grzywny do 500 zł.

    Sprawdź w ustawie o podatku akcyzowym. Razem z VATem uległa od 1 maja
    zmianie, ale poprzednio był tam taki zapis że samo "przeznaczenie do
    użycia w celach napędowych" jest obłożone akcyzą (a nie że akcyzą
    obłożony jest olej przeznaczony do celów napędowych, przed czym ekipa
    oszustów się wybroniła przed SN !).
    Krótko mówiąc - powinieneś był zgłosić się do płacenia akcyzy i co
    miesiąc składać deklarację podatkową :>

    >+ Nie chodzi chyba jednak o "kiwanie" na podatkach poniewaz konsekwentnie
    >+ karana powinna byc jazda na oleju rzepakowym czy benzynie ekstrakcyjnej,

    IMHO nie musi. Ustawodawca objął akcyzą produkję energii elektrycznej,
    ale nie wprowadził karania rowerzystów za używanie dynama... ;>

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2004-05-19 11:04:41
    Od: "xmarcel" <x...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Użytkownik "w." <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Wykroczenie jest ujęte w kodeks wykroczeń:
    >
    > Art. 52b. Kto zużywa olej opałowy do celów napędowych podlega karze
    > grzywny do 500 zł.

    slyszalem cos, ze grozi jeszcze postepowanie karno-skarbowe, z grzywna do
    3000zl.
    czy ktos moze to potwierdzic?

    pozdro
    xmarcel

  • 8. Data: 2004-05-19 11:46:04
    Od: "Grzegorz" <f...@y...com>

    "xmarcel" <x...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message

    > imho chodzi tu o kwestie ekologiczne, norma dla oleju opalowego dopuszcza
    50

    Zawsze znajdzie sie jakies wytlumaczenie...

    --
    Grzegorz

    Experience is what you get when you didn't get what you wanted.

  • 9. Data: 2004-05-19 17:18:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "xmarcel" <x...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > slyszalem cos, ze grozi jeszcze postepowanie karno-skarbowe, z grzywna
    do
    > 3000zl.
    > czy ktos moze to potwierdzic?

    Za samo używanie grozi kara z art. 73 kks, bowiem olej opałowy jest w tym
    wypadku wyrobem akcyzowym (objęte akcyzą są paliwa do silników bez
    sprecyzowania jakie). W zależności od wartości paliwa w zbiorniku, to może
    to się nawet skończyć grzywną za przestępstwo skarbowe, a więc o wiele
    więcej, niż. 3.000 zł. W praktyce najpewniej będzie to wykroczenie, więc
    albo mandat (do 1.500 zł), albo grzywna do 4.000 zł (dokładnie 20 razy
    najniższa płaca miesięczna - art. 48 kks).

    W wypadku obrotu w zależności od zarzutu będzie to jeden z art. 63, 65,
    66, 68, 69 kks.

  • 10. Data: 2004-05-20 01:07:06
    Od: "tch" <t...@w...pl>

    ,

> [...]
    > faktyczna zawartosc siarki OO jest zalezna od rafinerii z ktorej pochodzi,
    > w niektorych OO od ON rozni sie...tylko barwa

    bzdura
    olej opałowy ma o rząd wielkości miejszą zawartość siarki
    /piec na byle czym nie będzie pracował/
    zapraszam na stronę rafineri gdańskiej tam są dokładne dane fizyczne i
    chemiczne paliw.
    opał ma większą gęstość co czasem ma zbawienny wpływ na zużytą pompę
    wtryskową
    /opowieści o wzroście mocy silnika z tego się biorą./
    kłopoty pojawiają sie zimą z zamarzaniem paliwa ale i na to są metody.
    jednym słowem opał jest dobrym paliwem /nawet bardzo dobrym/do silnika ale
    ten prawdziwy czerwony.
    bo ten odbarwiony kwasem siarkowym to już faktycznie szkodzi silnikowi.
    mało kto robi to porządnie.

    a swoją drogą to ciekawe że nie mogę do swojej prywatnej własności wlewać
    dowolnych mikstur
    legalnie zakupionych często na f vat.
    tylko czekać na zakaz słodzenia herbaty kubańskim cukrem.
    i zakaz palenia skrętów./tu też omijam akcyzę/ czekam na ustawę.......

    myślę że księżyc to dobre miejsce dla naszych tFurców tzw.prawa wraz z ich
    rodzinami.