    From: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mandat za jazde bez waznego biletu
    Date: Thu, 15 Apr 2004 18:45:40 +0200

    > Moze... Ale problem polega na tym, ze ja uwazam, ze nie zasluzylam na
    pelna
    > kare...

    Na jakiej podstawie tak uważasz? W poprzednim poście sama przyznałaś, że
    jechałas bez ważnego biletu.

    > Fakt, nie dopilnowalam terminu biletu, ale mialam go... zaplacilam
    > za niego.

    Idąc dalej tym tropem mogłabyś się legitymować biletem sprzed miesiąca -
    przecież zapłaciłaś...

    > Dlatego chcialam zaplacic kare, ale nizsza... Ale z kanarem nie dalo sie
    > dogadac.

    Wybacz ale to teraz brzmi jak propozycja łapówki.
    Kara jest zawsze niższa jeśli jest wpłacona na miejscu kontrolerowi, lub do
    7 dni od daty przejazdu.

    > To czemu na ichnich legitymacjach widnieje nazwa komunikacji miejskiej?

    Temu, że taki jest wymóg Ustawy Prawo przewozowe, na podstawie której
    prowadzona jest kontrola biletów. Identyfikator kontrolera powinien zawierać
    m.in. nazwę i adres przewoźnika.

    > No dobrze... Zadzwonie i co mam im powiedziec? Ze powinni wyslac a nie
    > doszlo? Czy, ze maja nie ten adres? Cholera... A gdybym nic nie zrobila?
    > jak mi udowodnia, ze ten list w ogole do mnie wyszedl? Albo, ze przyszedl?

    Ależ oni nie muszą do Ciebie wysyłać żadnych listów. To, że wysyłane sa
    upomnienia jest wyłącznie dobrą wolą tych firm, które nie chcą od razu
    sprawy kierować do sądu.

    > Warszawa

    Na ile sie orientuję w Warszawie kontrolą biletów zajmuje się firma
    "Zet-ka". Numer telefonu to 8413259.

    pdr
    Olo