  • Data: 2004-12-29 11:52:11
    Temat: Re: malowanie włosów w gimnazjum
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    PawelT wrote:

    > Jakimi?

    Chociażby KK.

    > Gdzie to napisałem? - To Ty mnie obrażasz, przypisując mi takie poglądy

    Ja? Przypisuję? Poczytaj sobie własne teksty... Farbowanie włosów - be.
    Seks - be. Prawo - be. Za to grzmisz o moralności i obyczajach.

    [ciach]

    > Nie. Ta granica nosi nazwę rozsądek, a rozsądek to jest to wszystko, co

    To po co istnieje prawo? Kwiatek do kożucha?

    > przekazuje nam nasza cywilizacja, czyli etyka i moralność (w tej kategorii)

    Nasza? Wasza? Którą masz na myśli?

    > Prawo ingeruje tam, gdzie już nie ma etyki i moralności; ktoś, kto opiera
    > się na w/w zasadach nie łamie prawa i jemu znajomość prawa i zastanawianie się
    > co wolno a co nie, nie jest potrzebne - "to się po prostu wie"

    ROTFL

    I ty masz czelność 'nadymać się', jak ci wytykam chęć narzucania
    własnych "jedynie słusznych" poglądów moralno-obyczajowych.

    Wszystkich obywateli obowiązuje prawo. Moralność i obyczaje są prywatną
    sprawą i nie masz prawa ich nikomu narzucać.

    > Tak Mojej, rzymskiej, greckiej, żydowskiej, chrześcijańskiej - tych paru

    Hmmm... Rzymskiej? Tej od rzuciania chrześcijan lwom na pożarcie i od
    sadystycznego krzyżowania ? Greckiej? Tej, w której za ideał miłości
    uważano związek starszych panów z młodymi chłopcami? Żydowskiej? Tej od
    obrzezania wszystkich chłopców jak leci bez pytania o zdanie?
    Chrześcijańskiej? Tej, od głoszenia miłości bliźniego i... wypraw
    krzyżowych, stosów na czarownice?

    > tysięcy lat tworzenia cywilizacji w której żyję. I nie wstydzę się
    > do tego przyznać.

    Najwierw zdobądź, drogi ignorancie, wiedzę, do czego się przyznajesz.

    [ciach pompatyczną demagogię]

    > I nie jest dla mne tak naprawdę istotne, czy ktoś może przychodzić do szkoły
    > z pomalowanymi włosami, czy nie,

    No to czego się czepiasz?

    > jest istotne, że nie wszystko można prawnie (łącznie z
    > prawem powielaczowym) uregulować.

    'Prawo' powielaczowe nie jest prawem. Tylko bezczelnym kłamstwem
    produkowanym często właśnie w celu wymuszania na innych własnych
    obyczajów i moralności.

    > Jeżeli to dziecko ma wpojony szacunek do tak ważnej instytucji
    > jak szkoła,

    Na szacunek trzeba sobie zasłużyć. A instytuja czepiająca się koloru
    skóry czy włosów - na szacunek nie zasługuje.

    > to nie będzie jej obrażać niezwykłym wyglądem

    MegaROTFL

    Murzyn nie jest w Polsce jeszcze zjawiskiem zwykłym. Osoby o bardzo
    ciemnym kolorze skóry są w Polsce raczej rzadkością. Czyli czarne
    dziecko obraża szkołę?

    > i problemu nie będzie Jeżeli nie mam
    > szacunku do pogrzebu zmarłych to będe się podczas
    > tej ceremonii śmiał, chichotał i głośno komentował
    > wygląd i zachowanie innych osób - prawo tego nie zabrania.
    > Ale obyczaj?

    Ponownie wytknę ci twoją wyjątkową bezczelność: narzucasz swoje prywatne
    poglądy na obyczaje innym, a jak ja ci to wytknąłem - zacząłeś się
    'nadymać'.

    Dla jednych pogrzeb jest okazją dla mniej lub bardziej szczerego
    lamentowania. Dla innych - śmierć ma nieco inny wydźwięk. Paradoksalnie
    właśnie dla ludzi wywodzących się w kultury chrześcijańskiej pogrzeb nie
    powinien mieć klimatu, hmm, pogrzebowego ;) tylko bardziej porzegnania
    okrętu odpływającego na wspaniały rejs w ciepłe kraje - z pompą,
    konfetti i wesołą muzyką :)

    > Szkoła ma w pierwszym rzędzie WYCHOWYWAĆ

    Bzdura.

    Od wychowania są rodzice dzieci. Szkoła ma przede wszysktim zapewnić
    wiedzę i umiejętności.

    > Nie, ja wyrażam moją opinię i moje zdanie - przytaczam swoje przemyslenia,
    > i to Ty chcesz mi to prawo odebrać

    I znowu wypisujesz bzdury....

    > Bez pozdrowień ale ze smutkiem

    Tylko nie zacznij robić za Rejtana.