  • Data: 2018-03-26 03:16:17
    Temat: Re: łoby Re: Radar laserowy nie spełnia przepisów!
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-03-25, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Potrzebujemy - z punktu widzenia prawa - dowodu, ze jechał nie wolniej
    > niż. Naco sądowi dokładna prędkość? No i jak ją zmierzyć?

    Ten system ma mieć osadzenie w rzeczywistości, bo inaczej w którymś
    momencie nie bedzie przystawał do społeczno-gospodarczego przeznaczenia
    opartego o niego prawa lub nie będzie zgodne z zasadmi współżycia
    społecznego :)

> [...]
    > ogumienia. Ba, dla tego samego w miarę zużycia też są różne prędkości.
    >
    > GPS? Bawiłem się latami różnymi. Ty skręcasz albo hamujesz, a GPS jedzie
    > dalej, by po chwili dopiero skokowo zaskoczyć. Nie wiem, jak teraz, ale
    > w latach 80-tych do laboratoryjnych pomiarów, to używano tzw. 5-tego
    > koła. Wlekło się coś takiego obok samochodu i prędkość mierzyło. To
    > powiedzmy dawało w miarę dokładny pomiar. Mam pomysł na kilka rożnych
    > innych dokładnych, ale poco nam to? Wykroczeniem jest przekroczenie
    > prędkości, a nie jazda z określoną prędkością.

    Tak śledząc wymianę zdań w tym wątku, to być może zwyczajnie
    wystarczyłoby wykonanie serii pomiarów w bardzo krótkim czasie. 0.3s
    (300ms) to koszmarnie długi czas. Skoro urządzenie jest w stanie
    zmierzyć czas wynikający z odbicia wiązki z odległości np. 1km, co daje
    nam 0.003ms, to dlaczego by nie wysłać 20-100 impulsów odseparowanych o
    0.01ms czy nawet 0.1ms? Drgnięcie reki czy ruch pojazdu w takim zakresie
    czasowym nie spowoduje znaczącego błędu.

    --
    Marcin