    From: Filip K <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: lista obecności
    Date: Sat, 31 Jan 2004 02:40:36 +0100

    Użytkownik axekb napisał:

    > Czy "lista obecności" jest prawnie uregulowana - czy to tylko wewnętrzne
    > przepisy regulują.
    To zalezy w jakiej firmie, z reguly zadne przepisy nie reguluja takiej
    listy... Podpisywanie listy jest staroswieckie, juz sie czegos takiego
    nie stosuje. Ma to na celu psychologicznego podejscia do pracownikow,
    zeby sie nie spozniali do pracy czy cos z tym stylu, mija okolo 15 minut
    i lista wedruje do np. sekretariatu i spoznialski musi podejsc tam gdzie
    lista jest, tak jest latwiej zapamietac kto sie spoznia itd. Przy
    wiekszych firmach jest to do niczego nikomu niepotrzebne.

    > "czy mogę podpisać się za kolegę? "
    Oczywiscie, ze mozesz. Kiedys jak bylem maly, pamietam jak tata zawsze
    podpisywal liste za mame, bo po co mieli oboje stawac w kolejce (jesli
    byla) i ja podpisywac...

    > czy lista obecności jest dokumentem na którym:
    > - mam obowiązek złożyć swój podpis
    Jesli lista obecnosci jest, to raczej wymagane jest by tam sie podpisywac.

    > - złożyć parafkę
    > - odfajkować swoją obecność
    > - odfajkować czyjąś obecność
    > - potwierdzić czyjąś obecność (własnym podpisem)
    wszystko sie zgadza, ale slowo potwierdzic jest tu nie jasne, mozesz sie
    podpisac za kumpla jesli np. wchodzicie razem... jest to wkoncu za jego
    zgoda.

    Kto sie tam podpisze, czy Twoja babcia, czy dziadek, czy wujek mietek za
    Ciebie, za innego, za kogokolwiek jest to nieistotne. Wazna jest
    punktualna obecnosc w firmie. Jesli ktokolwiek sie podpisze za Ciebie, a
    Ciebie nie bedzie w pracy, mozesz miec z tego powody TY problemy. Pensje
    moga Ci obnizyc, czy cos w tym stylu...

    Filip - gg: 11062
    @ - Przy odpowiadaniu na maila usun 1937