  • Data: 2007-02-09 10:36:15
    Temat: Re: linux a kontrola policji
    Od: "latet" <s...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nigdy nie sa oczywiste. Ja tez jestem zwolennikiem braku zysku a nie strat
    > ... a juz w szczegolnosci, gdy mowia, ze "skarb panstwa stracilby na
    > jakims przemycie iles zl". Ale np. w kontekscie oprogramowania i mp3 to
    > dzieki piractwu oni (wlasciciele utworow i wytwornie) tez maja zyski.
    > Malutkie, bo wynikajace z 'podatku' od magnetowidu, nagrywarki ale zawsze
    > zysk a nie strata :)

    Mysle, ze wieksze niz tylko te.
    Np. sam mam pare plyt oryginalnych z muzyka, ktorych bym
    nigdy nie kupil. gdybym wczesniej nie mial okazji uslyszec
    tych utworów u kumpla, ktory je przestępczo ściągnął przez p2p.
    Podobnie z filmami - kupilem sporo oryginalnych plyt DVD
    bo film mi sie spodobał, jak go wczesniej widzialem w wersji
    legalnej-inaczej.

    Najbardziej mnie jednak boli zakaz umieszania na stronie www
    malych (10-15 sek.) fragmentów jakichś piosenek. Przecież to
    dla twórców strata żadna, a czysta reklama, zwłaszcza gdy
    są to twórcy bardzo mało znani w naszym kraju. A przeciez
    podpadałoby to pod rozpowszechniania, więc ciężkie przestępstwo
    i więzienie do lat 5. No i jak tu mieć szacunek do takiego chorego prawa?

    latet