    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: likwidacja spolki cywilnej
    Date: Sat, 28 Jun 2003 22:22:20 +0200

    On Sat, 28 Jun 2003, Marek wrote:

    >+ jest sobie spolka cywilna Jan Kowalski, Adam Nowak. Spolka zostaje
    >+ zlikwidowana (umiera wspolwlasciciel, lub odchodzi). Co sie dzieje z
    >+ majatkiem spolki? Przechodzi na drugiego wspolwlascicela i na jego DG?

    A to z jakiej paki ??
    Dzieci umierającego spadku nie dostają ? ;)
    A jak odchodzi to ma *podarować* to co jego ?
    Normalnie - S.C. *nie ma* majątku, to co potocznie się określa
    mianem "majątku S.C." jest po prostu współwłasnością (tak,
    jak mają tylko jeden młotek - to każdy swoją część :>) zali-
    czoną do działalności gospodarczej.
    AFAIK jak prowadzący DG umiera - to ktoś ze współwłaścicieli
    ma prawo przejąć majątek "utopiony w działalności" *bez*
    wyprowadzania go z działalności (istotne, bo inaczej trzeba
    zapłacić podatek remanentowy od wyposażenia i VAT "od
    całokształtu"), *sądzę* (ale nie sprawdzałem) że przy S.C.
    też tak się da - zajrzyj do Ordynacji w okolicy setnego
    artykułu.
    To podatkowo.
    Gospodarczo... to należy zmienić wpis, o ile zmienia się
    wspólników.

    >+ Dokladniej rzecz biorac chodzi mi o usluge pewnej firmy, wedlug ktorej
    >+ to firmy zmiana wlasciciela uslugi kosztuje X.

    Załóżmy: telefon (linia).

    >+ Czy w takim wypadku
    >+ trzeba bedzie oplacic kwote X,

    IMHO tak. Przecież wszyscy się zgodzili :(

    >+ czy tez przeniesienie praw wlasnosci

    Ale umowa nie bardzo jest "własnością", własnością jest *majątek* :)
    Ty piszesz IMHO o przeniesieniu *praw* :), trudna sprawa :(

    >+ przechodzi automatycznie i zadnych oplat nie trzeba uiszczac?

    Wątpię żeby się dało :]

    pozdrowienia, Gotfryd
    (DG, nie prawnik)