  • 1. Data: 2005-06-14 09:27:57
    Temat: [licencje] udzielanie przez osobe fizyczna
    Od: MK <v...@w...pl>

    witam !

    czy osoba fizyczna moze udzielac licencji na stworzone przez siebie
    dzielo ? chodzi tu o system informatyczny
    o ile na grafike i layout jestem w stanie przekazac majatkowe prawa
    autorskie, o tyle chcialbym aby kod systemu pozostal moja wlasnoscia

    jezeli ktos posiada czy moglby podeslac wzor prostej umowy licencyjnej ?
    ewentualnie linki do stron z takimi zasobami

    pzdr

    mk

  • 2. Data: 2005-06-14 19:55:43
    Temat: Re: [licencje] udzielanie przez osobe fizyczna
    Od: zet <z...@z...pl>

    Taki bardzo prosty przykład licencji:

    Producent programu odpowiada za wady programu w ograniczony sposób,
    zgodnie z Kodeksem Cywilnym. Oznacza to, że odpowiedzialność producenta
    jest tak mała jak dopuszcza to prawo. Udziela się licencjonobiorcy
    licencji na komercyjne użycie programu. Dozwolone jest przekazanie
    licencji na program na stałe poprzez przekazanie oryginalnej dyskietki z
    programem pod warunkiem skasowania programu z dysku twardego. Nie jest
    dozwolone wynajmowanie oprogramowania ani udzielanie podlicencji.
    Dozwolone jest użycie tego programu w wielu filiach tej samej firmy lub
    instytucji.

  • 3. Data: 2005-06-14 22:27:06
    Od: " Tomasz " <t...@p...onet.pl>

    Nie padła odpowiedź na pytanie, które mnie również interesuje:
    Czy zwykły, przeciętny człowiek bez działalności i innych takich może udzielać
    licencji na oprogramowanie ?