  • 1. Data: 2006-04-09 21:02:29
    Temat: licencja windows dell
    Od: takeshin <t...@o...pl>

    witam!

    jak to jest z tymi windowsami z allegro?

    wprawdzie w licencji akceptowanej przed instalacją nie ma żadnych
    wzmianek o ograniczeniach w instalowaniu a innych komputerach niż dell,
    ale na płytce instalacyjnej i na książeczce jest napis:

    "do rozprowadzania wyłącznie z nowymi :logo dell: komputerami pc"

    czy taki system mogę zainstalować na dowolnym komputerze, czy tylko na
    dell'u?

    pozdrawiam!

  • 2. Data: 2006-04-09 21:09:21
    Temat: Re: licencja windows dell
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    takeshin wrote:
> [...]
    >
    > "do rozprowadzania wyłącznie z nowymi :logo dell: komputerami pc"
    >
    > czy taki system mogę zainstalować na dowolnym komputerze, czy tylko na

    cały dowcip polega na tym, że jeżeli jest tak jak myślę, to w ogóle nie
    możesz zainstalować.
    Ewentualnie dystrybutor komputerów dell może ci sprzedać komputer z
    takim systemem. i tylko wówczas będziesz miał go zgodnie z licencją.

  • 3. Data: 2006-04-09 21:14:45
    Od: takeshin <t...@o...pl>

    witek napisał(a):

> [...]
    > Ewentualnie dystrybutor komputerów dell może ci sprzedać komputer z
    > takim systemem. i tylko wówczas będziesz miał go zgodnie z licencją.

    chodzi Ci o to,
    że to OEM?

  • 4. Data: 2006-04-09 23:06:46
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    takeshin wrote:

    > chodzi Ci o to,
    > że to OEM?

    tak, podejrzewam, że takie płytki są w wersji oem, to raz, a dwa zapewne
    mają zabezpieczenie, i na innych komputerach niż dell, powiedzą, żeby
    sobie kupić della.

  • 5. Data: 2006-04-10 00:29:52
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik takeshin napisał:
    [..]
    > czy taki system mogę zainstalować na dowolnym komputerze, czy tylko na
    > dell'u?

    Możesz.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net

  • 6. Data: 2006-04-10 01:22:35
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Arek wrote:
    > Użytkownik takeshin napisał:
    > [..]
    >
    > Możesz.
    >
    > pozdrawiam
    > Arek
    >
    > --
    > www.eteria.net

    Opinie Buzdygana należy wsadzać do kosza.

  • 7. Data: 2006-04-10 08:10:21
    Od: takeshin <t...@o...pl>

    Arek napisał(a):
    > Użytkownik takeshin napisał:
    > [..]
    >
    > Możesz.

    a na jakiej podstawie tak twierdzisz?

  • 8. Data: 2006-04-10 08:12:52
    Od: takeshin <t...@o...pl>

    > tak, podejrzewam, że takie płytki są w wersji oem, to raz, a dwa zapewne
    > mają zabezpieczenie, i na innych komputerach niż dell, powiedzą, żeby
    > sobie kupić della.

    są OEM (to mi nie przeszkadza, bo potrzebuję do nowego komputera),
    ale instalują się na wszystkich komputerach bez problemu
    i w licencji nie ma nic o dedykacji na konkretny komputer

  • 9. Data: 2006-04-10 08:44:14
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    takeshin napisał(a):

    > a na jakiej podstawie tak twierdzisz?

    Zdaje się, że w Polsce nie ma wyroków w żadną stronę. To znaczy, nie ma
    że można, nie ma że nie można :)

    Powinno się przestrzegać warunków licencji. Ale jeśli w licencji
    napiszą, że używać można tylko na golasa to osobiście nie wiem czy muszę
    używać na golasa czy mogę sobie spokojnie taki zapis olać :)

    I ciągle są te dyskusje - można, nie można, można, nie można. Jeśli się
    łamie świadomie zapisy w licencji to chyba nie należy oczekiwać, że
    nasze działanie jest legalne. No, ale z drugiej strony jak daleko mogą
    się takie zapisy w licencjach posunąć. Za błędy programu producent nie
    odpowiada. Wygodne. Ale może użytkownicy też mają jakieś prawa - m.in.
    takie żeby bzdurnych zastrzeżeń po prostu nie przestrzegać.

  • 10. Data: 2006-04-10 10:00:08
    Od: "anakonda" <a...@o...pl>

    Użytkownik "takeshin" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > "do rozprowadzania wyłącznie z nowymi :logo dell: komputerami pc"
    >
    > czy taki system mogę zainstalować na dowolnym komputerze, czy tylko na

    Nie wiem jak dokładnie jest z "Delem" ,ale jakiś czas temu firma "Compac"
    wypuściła komputery wraz z płytkami "Windows" dedykowanymi tylko do tych
    komputerów.Dowcip polegał na tym ,że na żdnym innym komputrerze taki windows
    się nie instalował.To jedno a drugie zastanów się nad taką sprawą : "gościu"
    sprzedaje płytki w wersji wsumie OEM skąd je ma ? .Znam przypadek ,że
    sprzedawali komputery /sklep/ "tylko z nagranym" windowsem, a płytki
    sprzedawali odzielne i w końcu ich "chapnęłi"- ci co kupili te płytki też
    składali zeznania, bo ci którzy nie dostali tych płytek przy zakupie ,a
    zapłacili zgłaszali ,że zostali oszukani .A dalaczego zostali oszukani - bo
    np.: gdy im na dysku pojawiło się jakieś robactwo i trzeba było sytem
    przeinstalować systemu nie mieli i musieli kombinować.- to tak dla tych
    któzy twierdzą ,że takie płytki możan sprzedawać odzielne. Inna sytuacja
    jest gdy kupiłem komputer razem z płytką to wtedy uważam ,że po zmianie
    komputera mogę zainstalować taki sytem.
    Osobiście /dlatego/ odradzam Ci kupowania takich wynalazków na alegro.
    abul