  • Data: 2006-10-30 22:56:39
    Temat: Re: legalność obrazu dysku HDD
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:uzbj4l9y9knq$.bh20ulu0901g$.dlg@40tude.net ===Tomy===
    <nic@z_tego.com> pisze:

    > Posiadacz to może każdy, kwestie prawne są rozważane w momencie używania
    > :) Wyprzedzając dalsze argumenty dysputy: posiadanie samej płyty zwanej
    > "rescue disc" bez posiadania licencji na program jest niedozwolone.
    Jakiś dowód, czy tak sobie piszesz?
    Czyżby nie można było zlecić komuś sporządzenia obrazu dysku (bo o tym mowa)
    w ramach usługi?

    > Chociażby ze względu na aktywację systemu.
    A cóż to za problem?

    > Nie znam przypadków, w których
    > udało się odpalić system z obrazu utworzonego na innym komputerze bez
    > ponownego aktywowania, a tymbardziej po zaostrzonych narzędziach
    > weryfikujących sprawdzanie komputera ze strony M$.
    > Nawet popularne narzędzia WPAKill, nawet biorąc pod uwagę, że uruchamiany
    > obraz jest na komputerze o identycznych parametrach podzespołów bazowych:
    > płyta, dysk, karta sieciowa .. nawet po przygotowaniu narzędziem dostępnym
    > z płyty instalacyjnej Windows o nazwie AFAIK "syspreprare", wymagane
    > będzie ponowne aktywowanie systemu.
    Nie. Mam w pracy pewną ilość komputerów (tzw. markowych, identycznych lub
    prawie identycznych hardwaerowo) z dedykowanym do każdego z nich
    instalacyjnym windowsem wyposażonym w narzędzia. W praktyce uzywam jednego
    pakietu dla wszystkich. Nie ma mowy o trudnościach.
    Ponadto w niektórych występowały drobne zmiany konfiguracji (np. w wyniku
    awarii, doposażenia). Nadal żadnych problemów z wykorzystaniem obrazu (to
    nie pomyłka - jednego obrazu, bo tylko taki mi sie chcaiło zrobić).

    > Więc w świetle dyskusji nie ma mowy o
    > bezproblemowości :)
    Jak wspomniałem - robiłem to wielokrotnie, więc faktycznie nie ma mowy o
    dyskusji.

    Jotte