    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: legalnosc ?
    Date: Mon, 10 May 2004 01:43:16 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@pc96.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "MadMax" <m...@z...edu.pl> napisał w wiadomości
    news:c7m9fp$9m9$1@atlantis.news.tpi.pl...

    Sprawę normuje prawo autorskie. Nie znalazłem tam podstaw do uznania
    proponowanej przez Ciebie działalności za legalną. Wygląda na to (art. 71
    tej ustawy), że tylko producent ma prawo bez zgody twórców utworu
    audiowizualnego dokonywać tłumaczeń na różne wersje językowe. Gdyby było
    inaczej (bo prawo autorskie jest zakręcone i pewności nie mam), to nie
    było by większego sensu umieszczania szczególnego zwolnienia producenta z
    obowiązku uzyskania zgody.

    Co więcej, to Twoje działanie można by potraktować jako pomocnictwo do
    nielegalnego rozpowszechniania nielegalnych kopii. W końcu legalne kopie
    mają tłumaczenie, a Twoje tłumaczenia można wykorzystywać tylko w
    nielegalnych kopiach.