    From: Krzychu <k...@w...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: legalne oprogramowanie dla firm
    Date: Wed, 14 Jan 2015 15:53:50 +0100

    W dniu 14.01.2015 o 11:13, Krzychu pisze:
    > Odnośnie wskazanych aukcji, nie będe gdybał, napisałem do MS, jak
    > odpiszą to się podzielę.

    Wygląda na to, że Windows oferowany na wspomnianej aukcji nie jest
    legalny ponieważ spełnia tylko jeden z 3 atrybutów legalności
    (faktura/paragon).

    Odpowiedź z MS poniżej:

    <cytat>
    Niestety nie mogę Panu potwierdzić czy produkt oferowany na platformie
    allegro.pl czy też jakimkolwiek innym portalu aukcyjnym jest oryginalny.
    Może Pan także sprawdzić aktualną ofertę firmy Microsoft na stronie
    sklepu Microsoft (zaletą zakupu oprogramowania bezpośrednio od firmy
    Microsoft jest choćby to, że gdyby np. zgubił Pan klucz produktu to
    będzie Pan w bazie firmy Microsoft i wtedy będzie możliwe wysłanie tego
    klucza do Pana ponownie):

    http://www.microsoftstore.com/store/mseea1/pl_PL/hom
    e/mktp.PL

    Żeby produkt był uznany w świetle prawa za legalny klient musi
    dysponować co najmniej 2 z 3 atrybutów legalności. Atrybutami
    potwierdzającymi oryginalność produktu są:

    1. Oryginalny nośnik instalacyjny

    2. Naklejka z widocznym, prawidłowym kluczem produktu (naklejka może
    znajdować się na obudowie komputera lub być naklejona na opakowanie
    produktu lub może znajdować się w książeczce dołączonej do oprogramowania)

    3. Potwierdzenie zakupu produktu (faktura / paragon)
    </cytat>