  • 1. Data: 2007-03-05 17:32:52
    Temat: łąmanie prawa w niewiedzy na www
    Od: "HajTower" <m...@p...fm>

    Witam
    Mam taki problem, kiedyś zrobiłem stronie www dla kolegi oczywiście za
    darmo, umieściłem na niej mapkę, jak się okazało później jest ona chroniona
    prawnie, prawami autorskimi, ale wtedy tego nie wiedziałem. Firma skierowała
    sprawę na policje, teraz nie wiem co mi mogą zrobić, strona istnieje od 6
    lat, z zakład dla którego robiłem jest mały, więc nie wiem kto będzie płacił
    odszkodowania ewentualne, mapke po tym piśmie od razu zmieniłęm.
    Pomocy

  • 2. Data: 2007-03-05 17:55:05
    Temat: Re: łąmanie prawa w niewiedzy na www
    Od: "grubianin" <g...@w...pl>

    witaj
    ty zaplacisz jak sie przyznasz
    niewuedza tez kosztuje

  • 3. Data: 2007-03-05 18:08:54
    Od: "HajTower" <m...@p...fm>

    ja zrobiłęm strone, ale właścicielem jest firma dla której ja zrobiłem, to
    oni powinni zapłacić

  • 4. Data: 2007-03-05 18:29:53
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > prawnie, prawami autorskimi, ale wtedy tego nie wiedziałem. Firma skierowała
    > sprawę na policje, teraz nie wiem co mi mog? zrobić, strona istnieje od 6

    I jak ... policja wydała wyrok ? :) Dzielnicowy czy dyżurny w
    sekretariacie ?

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl/

  • 5. Data: 2007-03-05 18:45:48
    Od: "HajTower" <m...@p...fm>

    jeszce nic nie wiem, mam sie zgłośić na policje 8 marca

  • 6. Data: 2007-03-05 18:54:54
    Od: "K." <k...@o...pl>

    > ja zrobiłęm strone, ale właścicielem jest firma dla której ja zrobiłem, to
    > oni powinni zapłacić.

    A niby dlaczego?
    Jak zamawiam gdzies stronę i płacę za nią, to nie interesuje mnie czy ta firma
    zapłaciła grafikowi za projekt, czy kupiła czcionki, zdjęcia itp. To ja mam
    szukać autorów i sie z nimi rozliczać?

    Jak Ci ukradnę porfel to tez nic mi nie zrobią jeżeli powiem "nie wiedziałem że
    jest to karalne" i "niech pieniądze odda sklep w którym kupiłem za tę kasę
    telewizor"?

    Jesteś złodziejem i poniesiesz tego konsekwencje (mam nadzieję).

    K.

  • 7. Data: 2007-03-05 18:57:51
    Od: "K." <k...@o...pl>

  • 8. Data: 2007-03-06 01:07:57
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "HajTower" <m...@p...fm> wrote in message
    > ja zrobiłęm strone, ale właścicielem jest firma dla której ja zrobiłem, to
    > oni powinni zapłacić

    A dlaczego oni?
    Pytanie, kto dostarczył mapkę. Kolega, czy ty?
    Jak ty, to niestety sorry. Zapłacisz za mapkę.

  • 9. Data: 2007-03-06 11:53:06
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "HajTower" <m...@p...fm> napisał
> [...]
    > wiem kto będzie płacił odszkodowania ewentualne, mapke po tym piśmie od

    Jeśli udowodniłbyś, że nie zrobiłeś tego w celu osiągnięca korzyści
    majątkowej, wtedy byłby to czyn ścigany na wniosek. Po zawarciu ewentualnej
    ugody z poszkodowaną firmą mogłaby ona swój wniosek o ściganie karne
    wycofać. Ustawa jest tu:
    http://66.102.9.104/search?q=cache:-QEdy_yaEScJ:isip
    .sejm.gov.pl/servlet/Search%3Ftodo%3Dfile%26id%3DWDU
    19940240083%26type%3D3%26name%3DD19940083Lj.pdf+usta
    wa+prawach+autorskich&hl=pl&ct=clnk&cd=1&gl=pl

  • 10. Data: 2007-03-07 00:03:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 06.03.2007 Piotr [trzykoty] <t...@o...pl> napisał/a:
> [...]
    > majątkowej, wtedy byłby to czyn ścigany na wniosek. Po zawarciu ewentualnej
    > ugody z poszkodowaną firmą mogłaby ona swój wniosek o ściganie karne

    Ten czyn jest ścigany na wniosek poszkodowanego bezwarunkowo. Czy w celu
    zysku czy nie rzutuje tylko na wymiar kary.

    --
    Marcin