    From: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kwestionariusz osobowy
    Date: Thu, 07 Aug 2014 20:47:14 +0200
    Sender: m...@n...agh.edu.pl

    > Kiedy wprowadzano fafnaście różnych identyfikatorów, to założenie było
    > takie, że potrzebne są różne identyfikatory, aby NIE DAŁO SIĘ
    > synchronizować danych wraźliwych obywatela, czyli np. identyfikator
    > podatkowy nie mógł wiązać się z identyfikatorem używanym do celów
    > leczenia.
    > Ale to było w zeszłym tysiącleciu, teraz zbieranie danych o obywatelach
    > weszło w inną fazę, w szczególności obywatele z chęcią sami zapodają
    > wszelkie możliwe dane :P (za pomocą kart bankomatowych tudzież
    > smartfonów i innych takich), a "zasada separacji" poszła dawno
> [...]

    WSZYSTKIE, ale to literalnie wszystkie wypełniane przeze mnie kwity w
    czasach osobnego nipu i pesela, jeśli pytały o NIP, to także o PESEL
    (oraz dla pewności o datę urodzenia).

    Jedynym wyjątkiem były formularze dla Urzędu Skarbowego, ale on i tak
    mój PESEL od dawna znał.

    Osobny NIP to była taka ładna fikcja, która niczego przed nikim nie
    ukrywała.

    MJ