  • 1. Data: 2005-02-24 00:43:18
    Temat: kursy organizowane przez pracodawce
    Od: "adam" <l...@g...pl>

    Witam

    Mam oto taki problem
    Jstem zwyklym "rylem" tzn gornikiem
    Nie pracuje "pod kopalnia" tylko pod firma, czyli zarabiam marne grosze
    800-1000zl.
    Ostatnio prezes naszej firmy wyslal mnie na kurs doksztalcajacy "gornika
    kombajnisty"
    za ktory firma moja zaplacila 1200zl.
    Oczywiscie podpisalem "cyrograf" ze w zamian odpracuje 3 lata w firmie ,
    a jak zerwe wczesniej umowe, lub firma zwolni mnie z mojej winy
    to pokryje koszta kursu + karne odsteki.
    No i wszystko OK, zgadzam sie na to, choc mam pewne watpliwosci ,ale zgadzam
    sie.
    Ale chodzi mi o swiadectwo ukonczenia tego kursu.
    Osrodek szkolenia "przez pomylke"(w/g firmy) wydal mi orginal swiadectwa
    ukonczenia kursu.
    A fakt jest taki ,ze mialem szczescie i przyszlem doslownie 30min po tym jak
    przyszly swiadectwa
    i poprostu mi je wydano ,zamiast czlowiekowi z firmy ktory byl po nie 30min
    pozniej.

    W tej chwili prezes mnie straszy ze jezeli nie oddam orginalu swiadectwa to
    zostane zwolniony z firmy
    za koszta tego kursu zostanie mi wstrzymana wyplata a reszta jaka zostanie +
    karne odsetki ! zajmie sie komornik !

    Jezeli ktos moze mi pomoc i doradzic co mam zrobic
    to prosze o help

  • 2. Data: 2005-02-24 01:10:37
    Temat: Re: kursy organizowane przez pracodawce
    Od: "Aicha" <m...@p...strone>

    Użytkownik "adam" napisał:

> [...]
    swiadectwa
    > to zostane zwolniony z firmy
    > za koszta tego kursu zostanie mi wstrzymana wyplata a reszta jaka

    Zrobić sobie ksero, potwierdzić notarialnie zgodność z oryginałem
    (koszt: 7,20 PLN) - jesli Ci jest ono do czegokolwiek potrzebne, a
    oryginał oddać szefowi, niech się cieszy.

    Pozdrawiam - Aicha

    --
    Nie dla dzieci:
    http://www.opowiadania.org/autorzy/aicha/aicha.html

  • 3. Data: 2005-02-24 09:17:55
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 24 lut o godzinie 02:10, na pl.soc.prawo, Aicha napisał(a):

> [...]
    > (koszt: 7,20 PLN) - jesli Ci jest ono do czegokolwiek potrzebne, a
    > oryginał oddać szefowi, niech się cieszy.

    A niby dlaczego ma oddać *swoje* uprawnienia firmie??
    świadectwo ukończenia szkoły także ma oddać?

    To jest wyrachowanie szefów firemek, w ten sposób chcą 'utrzyzmać' w swojej
    firmie pracowników, ponieważ pracownik który ma 'papiery' jest łakomym
    kąskiem i znajdzie zatrudnienie w innej firemce - za na pewno wyższe
    wynagrodzenie. Dlatego też wiele firm 'zabiera' ludziom wszelakie
    uprawnienia, zezwolenia itp itd. - chcąc po prostu ich zatrzymać u siebie
    bez np. podnoszenia zarobków, premii..

    --
    Herbi
    24-02-2005 10:17:52

  • 4. Data: 2005-02-24 12:04:44
    Od: "Aicha" <m...@p...strone>

    Użytkownik "Herbi" napisał:

    > A niby dlaczego ma oddać *swoje* uprawnienia firmie??
    > świadectwo ukończenia szkoły także ma oddać?

    Za szkołę firma mu nie zapłaciła, za kurs już tak. I podpisał się
    chyba świadomie, a teraz chce być mądry po szkodzie. Ale pewnie, gdyby
    nie podpisał, też zagrożono by mu zwolnieniem.

    A masz na to jakiś inny sposób?

    Pozdrawiam - Aicha

  • 5. Data: 2005-02-24 14:13:42
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Aicha wrote:

    > Za szkołę firma mu nie zapłaciła, za kurs już tak. I podpisał się
    > chyba świadomie, a teraz chce być mądry po szkodzie. Ale pewnie, gdyby
    > nie podpisał, też zagrożono by mu zwolnieniem.

    Ale on sie tam wyszkolil i to *on* zyskal jakeis umiejetnosci. W zamian
    za zaplate za kurs podpisal cyrograf. Dlaczego ma oddawac swiadectwo?

    =^;^= [ [xywa][małpa][xywa].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 6. Data: 2005-02-24 19:47:39
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 24/02/2005 15:13, Kocureq wrote :

    > Ale on sie tam wyszkolil i to *on* zyskal jakeis umiejetnosci. W zamian
    > za zaplate za kurs podpisal cyrograf. Dlaczego ma oddawac swiadectwo?

    Dlatego, że jak nie odda to popełnia przestępstwo z art. 276 kk?

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession

  • 7. Data: 2005-02-24 19:53:15
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki wrote:
    > Dlatego, że jak nie odda to popełnia przestępstwo z art. 276 kk?

    A dlaczego niby nie ma prawa wylacznie rozporzadzac tym dokumentem?

    =^;^= [ [xywa][małpa][xywa].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 8. Data: 2005-02-24 20:15:51
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 24/02/2005 20:53, Kocureq wrote :

    > A dlaczego niby nie ma prawa wylacznie rozporzadzac tym dokumentem?

    Ups. Tak to jest jak się używa podmiotów domyślnych. Zrozumiałem, że
    masz na myśli pracodawcę a nie pracownika.

    Oczywiście popełnia przestępstwo z tego artykułu pracodawca a nie pracownik.
    Za nieporozumienie przepraszam.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    I'm smarter than the average bear! (Yogi Bear)

  • 9. Data: 2005-02-24 21:01:22
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

> [...]

    > masz na myśli pracodawcę a nie pracownika.
    > Oczywiście popełnia przestępstwo z tego artykułu pracodawca a nie

    No to sie zgadzamy :)

    =^;^= [ [xywa][małpa][xywa].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \

  • 10. Data: 2005-02-24 22:42:59
    Od: "Aicha" <m...@p...strone>

    Użytkownik "Kocureq" napisał

    > Dlaczego ma oddawac swiadectwo?

    "W zakresie i na warunkach ustalonych, w drodze rozporządzenia, przez
    Ministra Edukacji Narodowej oraz Ministra Pracy i Polityki Socjalnej
    pracodawca ułatwia pracownikom podnoszenie kwalifikacji zawodowych."
    Może tam coś o tym będzie, ale nie chce mi się szukać.

    Pozdrawiam - Aicha