  • 1. Data: 2008-01-26 15:47:40
    Temat: kupno mieszkania - własność odłożona w czasie
    Od: grzessiek <m...@p...onet.pl>

    witam,

    mam możliwość kupienia okazyjnie mieszkania, niestety jest pewien haczyk.

    chodzi o to że właściciel odziedziczył to mieszkanie kilka miesięcy temu
    - żeby nie płacić podatku od sprzedaży musi formalnie przytrzymać
    mieszkanie jeszcze 10 miesięcy (wprowadzić mogę się od razu). właściciel
    chce otrzymać całą kwotę teraz a własność na mnie będzie przeniesiona
    dopiero w listopadzie br.

    czy istnieje jakiś pewny sposób na zabezpieczenie się w przypadku gdyby
    po tych 10 miesiącach właściciel chciał odstąpić od umowy albo po prostu
    mnie oszukać? co mogę zrobić żeby po zapłaceniu mieć pewność że
    mieszkanie będzie moje i że kwota zakupu nie zmieni się, a może nie
    warto się w to pakować?

    dziękuję i pozdrawiam.

    grzessiek

  • 2. Data: 2008-01-26 16:12:08
    Temat: Re: kupno mieszkania - własność odłożona w czasie
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "grzessiek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    [cut]

    Nie ma 100 % metody na zapobiezenie niespodziankom w takiej sytuacji.
    Najpewniesza metoda wydaje sie zawarcie przedwstepnej umowy sprzedaży
    (koniecznie w formie AKTU NOTARIALNEGO) wraz z dokonaniem w ksiedzie
    wieczystej lokalu WPISU roszczenia z tytuły umowy przedwstepnej.

  • 3. Data: 2008-01-26 21:03:51
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Nawet jeżeli chce dobrze, to zawsze może złośliwie wpaść pod tramwaj.
    JaC

    -----