  • 1. Data: 2004-08-18 12:33:21
    Temat: kupno mieszkania hipotecznego bez wypisu z KW
    Od: "Lech Fratczak" <l...@o...pl>

    Witam,

    Czy zawarlibyscie umowe kupna mieszkania bez wypisu z Ksiegi Wieczystej,
    po osobistym sprawdzeniu w Sadzie aktualnego stanu zapisow?

    Czy zawarcie umowy przy braku tego wypisu stanowi jakies zagrozenie?
    W jaki sposob mozna sie zabezpieczyc, jesli takowe zagrozenia istnieja?

    Dziekuje i pozdrawiam,
    Lech Fratczak

  • 2. Data: 2004-08-18 12:39:40
    Temat: Re: kupno mieszkania hipotecznego bez wypisu z KW
    Od: Radzisz <n...@l...spamu.invalid.pl>

    Lech Fratczak napisał(a), dnia 18-08-04 14:33 co następuje:

    > Czy zawarlibyscie umowe kupna mieszkania bez wypisu z Ksiegi Wieczystej,
    > po osobistym sprawdzeniu w Sadzie aktualnego stanu zapisow?
    po sprawdzeniu księgi i ewentualnych wniosków do niej, umowę
    przedwstępną to bym podpisał.
    Aktu notarialnego zakupu już nie, odpis z księgi to przecież max. 3
    tygodnie.

    Radzisz

  • 3. Data: 2004-08-18 12:40:23
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > Czy zawarcie umowy przy braku tego wypisu stanowi jakies zagrozenie?
    > W jaki sposob mozna sie zabezpieczyc, jesli takowe zagrozenia istnieja?

    Obawiam się, że żaden notariusz nie sporządzi aktu bez aktualnego wypisu z KW

  • 4. Data: 2004-08-18 12:49:11
    Od: "Wirde" <w...@n...hotmail.com>

    Użytkownik "Lech Fratczak" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Czy zawarlibyscie umowe kupna mieszkania bez wypisu z Ksiegi Wieczystej,
    > po osobistym sprawdzeniu w Sadzie aktualnego stanu zapisow?

    Ja podpisałem, po osobistym sprawdzeniu przez notariusza, co znalazło
    odzwierciedlenie w akcie not. i oświadczeniu sprzedającego że w międzyczasie
    nie obciążył nieruchomości, co też znalezło odzwierciedlenie w akcie

  • 5. Data: 2004-08-18 12:54:51
    Od: "Lech Fratczak" <l...@o...pl>

    > po sprawdzeniu księgi i ewentualnych wniosków do niej, umowę
    > przedwstępną to bym podpisał.
    > Aktu notarialnego zakupu już nie, odpis z księgi to przecież max. 3
    > tygodnie.

    Co w przypadku, kiedy termin zawarcia umowy przyrzeczonej zostal
    tak ustalony, ze niemozliwe jest uzyskanie wypisu przed tym terminem?
    Zawsze jest mozliwe rozwiazanie umowy przedwstepnej ze zwrotem
    zadatku (wina sprzedajacego). W pytaniu zmierzam jednak do tego,
    czy bezpiecznie jest zawierac taka umowe, czy brak tego wypisu
    stwarza mozliwosci zrobienia jakiegos przekretu, ewentualnie czy
    przed sadem bedzie to przeslanka niedopelnienia nalezytej
    starannosci ze strony kupujacego?

    Odpowiadajac na drugie pytanie z tego watku - notariusz sprawdza
    KW osobiscie i - jesli strony sie co do tego zgodza - sporzadzi
    umowe z zaznaczeniem ze nie bylo wypisu.

    Pozdrawiam,
    Lech Fratczak

  • 6. Data: 2004-08-18 13:32:04
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 18 Aug 2004 14:33:21 +0200, Lech Fratczak naskrobał(a):

    > Czy zawarcie umowy przy braku tego wypisu stanowi jakies zagrozenie?
    > W jaki sposob mozna sie zabezpieczyc, jesli takowe zagrozenia istnieja?

    może któryś z grupowicz mnie oświeci i powie co to za cudo to mieszkanie
    hipoteczne :>

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 7. Data: 2004-08-18 13:35:59
    Od: Radzisz <n...@l...spamu.invalid.pl>

    Lech Fratczak napisał(a), dnia 18-08-04 14:54 co następuje:

    > Co w przypadku, kiedy termin zawarcia umowy przyrzeczonej zostal
    > tak ustalony, ze niemozliwe jest uzyskanie wypisu przed tym terminem?
    to przecież możecie napisać aneks do umowy, w którym przedłużycie termin
    o 20 dni.

> [...]
    > stwarza mozliwosci zrobienia jakiegos przekretu, ewentualnie czy
    > przed sadem bedzie to przeslanka niedopelnienia nalezytej
    ja bym się upierał przy aneksie i przedłużeniu terminu. Zawsze masz
    dokument stwierdzający stan prawny mieszkania. To może taki przykład,
    oglądasz księgę o godzinie 10.00. Wniosek do księgi (np. wpisanie
    hipoteki) rejestrowany jest 15 minut później.
    Jak udowodnisz w sądzie o której godzinie oglądałeś tę księgę ?
    Jak udowodnisz w sądzie, że nie było wniosku ?

    > Odpowiadajac na drugie pytanie z tego watku - notariusz sprawdza
    > KW osobiscie i - jesli strony sie co do tego zgodza - sporzadzi
    > umowe z zaznaczeniem ze nie bylo wypisu.
    o ile się nie mylę, dodając jednocześnie, że rezygnujesz z rękojmi
    wiarygodności ksiąg wieczystych (niech mnie ktoś poprawi jeżeli się mylę)

    Radzisz

  • 8. Data: 2004-08-18 13:47:55
    Od: "Lech Fratczak" <l...@o...pl>

> [...]
    > Jak udowodnisz w sądzie o której godzinie oglądałeś tę księgę ?
    > Jak udowodnisz w sądzie, że nie było wniosku ?

    Mam nastepujacy pomysl:
    1. sprawdzam stan hipoteki 15 min przed umowa
    2. podpisuje umowe, w ktorej sprzedajacy deklaruje ze nie udzielal
    pelnomocnictw i nie zaciagal kredytu pod hipoteke
    3. prosto od notariusza jade i zglaszam wniosek o zmiane wpisu
    w dziale II, czyli wlasciciela
    Czy to wystarczy jako zabezpieczenie przed ewentualna nieuczciwoscia
    sprzedajacego?

    > o ile się nie mylę, dodając jednocześnie, że rezygnujesz z rękojmi
    > wiarygodności ksiąg wieczystych (niech mnie ktoś poprawi jeżeli się mylę)

    To by wiele zmienialo

    Pozdrawiam,
    Lech Fratczak

  • 9. Data: 2004-08-18 13:48:50
    Od: Radzisz <n...@l...spamu.invalid.pl>

    Sebol napisał(a), dnia 18-08-04 15:32 co następuje:

    > Dnia 18 Aug 2004 14:33:21 +0200, Lech Fratczak naskrobał(a):

    > może któryś z grupowicz mnie oświeci i powie co to za cudo to mieszkanie
    > hipoteczne :>
    lokal mieszkalny stanowiący odrębną nieruchomość
    prawda, że dłuuuuga nazwa, dlatego przyjęło się w żargonie mówić
    "hipoteczne" :)

    Radzisz

  • 10. Data: 2004-08-18 14:24:25
    Od: Radzisz <n...@l...spamu.invalid.pl>

    Lech Fratczak napisał(a), dnia 18-08-04 15:47 co następuje:

    > Mam nastepujacy pomysl:
    ale żeś się uparł na to mieszkanie ;)

    > 1. sprawdzam stan hipoteki 15 min przed umowa
    do zrobienia (przy dobrej organizacji czasu), ale co jeżeli 5 minut po
    Twoim wyjściu zarejestrują wniosek ?

    > 2. podpisuje umowe, w ktorej sprzedajacy deklaruje ze nie udzielal
    > pelnomocnictw i nie zaciagal kredytu pod hipoteke
    a jeżeli prowadzi działalność gospodarczą i wcześniej sprowadził 3 TIRy
    np. spirytu z zagranicy i nie ma zamiaru zapłacić podatku/akcyzy (czego
    tam jeszcze nie powinien zapłacić) itp. ?
    Tak właściwie to może oświadczyć, że nie brał kredytu itp., ale co
    jeżeli kłamie ?

    > 3. prosto od notariusza jade i zglaszam wniosek o zmiane wpisu
    > w dziale II, czyli wlasciciela
    Wydaje mi się że to notariusz musi zrobić.

    > Czy to wystarczy jako zabezpieczenie przed ewentualna nieuczciwoscia
    > sprzedajacego?
    Myślę, że nawet mając dzisiejszy odpis można trafić na oszusta ... taka
    jest smutna prawda :(

    > To by wiele zmienialo
    zapytaj notariusza o ww. rękojmię, niech Ci to wyjaśni łopatologicznie,
    krok po kroku, bo ja nie pamiętam dokładnie.

    Radzisz