  • Data: 2006-01-30 19:56:15
    Temat: Re: kupno auta gdzie tu haczyk
    Od: "gorke" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Sprawdż auto w centralnym rejestrze zastawów /moje też było na kredyt, ale
    > bank nie żądał wpisu w dowodzie/ - czy auto zostało spłacone. W urzędzie
    > miasta - realnego właściciela pojazdu. Jesli auto było amortyzowane w
    > firmie -
    > sprawdż, czy własciciel nie ma długów w urzędzie skarbowym ... US ma wtedy
    > możliwość zajęcia tego auta/nawet po sprzedaży/ i stracisz pieniądze...

    Witam!
    Właśnie nie za bardzo załapałem o co chodzi z tą amortyzacja. Przecież auto
    jest własnością męża a żona prowadzi DG. Żona nie jest współwaścicielem.
    Rozumiem, że jedyny sposób na odliczanie czegokolwiek to "użyczenie pisemne"
    firmie żony auta. Bo jakby go wpisać w środek trwały np. jak w dawnych
    spółkach cywilnych to trzeba chyba wpisać jako majątek spółki. Dawno temu
    tak było, ale nie wiem jak jest w przypadku jednoosobowych działalności.
    Przecież ja o takiej umowie użyczenia nie musze nawet wiedzieć w takim
    razie... Wątpię aby właściciel jako osoba fizyczna zgodził się abym
    sprawdził jego zaległości wobec US :(