  • Data: 2007-11-08 21:08:10
    Temat: Re: kupiłem okna :((
    Od: <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    http://www.oknonet.pl/img/newsy/itb/_big/020403_04.j
    pg
    Oceniasz, a skąd wiesz jakie wielkości węgarki były? Jesli miało po jakieś
    10cm to nie ma mocnych, musisz albo zbijać je (jak mozesz zmienić wyglad
    zewnętrzny, albo dopasować sie do wyglądu zewnętrznego i zrobić okno szersze
    o około 6-8cm od zewnętrznych wymiarów (tak, by nie schować ram - a wścorku
    odleglość od ściany wyjdzie po 5-6cm na stronę). A w środku pozostaje
    obrobić. Czasami różnice wymiarów zewnętrznych wewnętrznych siegają 25cm
    przy starym budownictwie.

    > Przedstawiciel porducenta tak pomierył :(. Nie sprawdzałem go, bo
    > wychodziłem z założenia, że to on się zna, a nie ja. Te 5 cm z lewej i
    > prawej strony to jest niestety dużo. Jak sam zmierzyłem to okno, i i
    > okazłąo się, że jest ono o 10 cm węższe od otworu montazowego, to było za
    > późno na zmianę (okno w produkcji).

    Widziałem wiele okien tak wstawionych, że węgarki na szybę zachodziły - bo
    ktoś dopasowywał do wym. wewnętrznych. Jesli ściana jest równa, to lepiej
    wygladałoby zastosowane poszerzenie ram (są zazwyczaj 2-5cm). Wygląda to
    estetyczniej, tak jakby ramy były nieco szersze.