    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: który kierowca winny ?
    Date: Mon, 19 Mar 2012 09:44:16 +0100

    W dniu 17.03.2012 09:48, Bydlę pisze:
    > Nie bardzo rozumiem twą myśl - ja sugeruję (ale delikatnie), że winy
    > jest pan K., bo otwarł drzwi w sposób nieostrożny, ale za to
    > penalizowany, a ty mi opisujesz przykład zupełnie inny, z pomniętym =
    > jakże istotnym - elementem zachowania ostrożności.

    Kierujący pojazdem, włączając się do ruchu, jest obowiązany zachować
    szczególną ostrożność...

    Przykład był o tyle taki, żeby pokazać, że złamanie przepisu jednego nie
    czyni od razu winnym wypadku, a przynajmniej nie jest to takie jasne.
    Gość stał na przystanku, owszem... Nielegalnie. Gość miał otwarte drzwi
    (tu już dyskusyjne na ile nielegalnie), owszem. Ale kierowca autobusu
    nie zachował szczególnej ostrożności przy ruszaniu, zwłaszcza znając
    ,,możliwości'' swojego pojazdu. A gdyby to nie były drzwi, a człowiek?

    Generalnie to są niestety trudne do orzeczenia, takiego ludzkiego
    rzeczy. Inny przykład: Jedzie gość bez świateł, masz znak ustąp, ale go
    nie zauważasz... Kto winny?

    Albo jedzie gość z prawym kierunkowskazem, myślisz, że skręca,
    wyjeżdżasz.... Kto winny?

    Albo ja tak miałem: w śnieżycy gość białym autem bez świateł jechał z
    przeciwka, ja skręcałem w lewo, nie zauważyłem. Kto winny?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek