    From: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kto wtrynil policji winzgroze?!
    Date: Fri, 10 Aug 2012 08:23:49 +0000 (UTC)
    <jvgu4h$rk9$1@inews.gazeta.pl> <jvjpba$206$1@inews.gazeta.pl>
    <5...@n...home.net.pl> <jvju8b$5n5$5@inews.gazeta.pl>
    <501d7e1e$1@news.home.net.pl> <s...@p...org>
    <501d9f6c$1@news.home.net.pl> <s...@p...org>
    <jvvj74$n0f$4@dont-email.me> <s...@p...org>
    <jvvvo7$rsn$1@dont-email.me> <s...@p...org>
    <k002bq$93j$1@dont-email.me> <s...@p...org>
    <k0087r$903$1@dont-email.me> <s...@p...org>
    <k00bkm$s8d$1@dont-email.me> <s...@p...org>
    <k00hqt$32a$1@dont-email.me> <s...@p...org>
    <k018iv$roo$1@dont-email.me> <s...@p...org>

    Dnia 09.08.2012 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał/a:

    > I ten "raz" to nie było dłubanie? Raczysz żartować. Dobre kilka miesięcy
    > + jakieś makra itd. Usenet w PL ma tą cechę że jest tekstowy, stąd slrn

    Kilka _miesięcy_? Najserdeczniejesze wyrazy współczucia. U mnie
    trwało to kilka minut. Plus ze cztery poprawki, po kilka minut
    w parodniowym odstępie (np. domyślne zawijanie wierszy czy kolejność
    sortowania).

    Dla mnie konfiguracja programu w postaci edycji jego pliku konfiguracyjnego,
    tekstowego, ładnie opisanego, z przykładami- to żadne dłubanie
    (zwłaszcza, że można oryginał lub którąś wersję zachować i w razie
    czego sprawnie przywrócić).

    Te same dane musisz podać guiowemu programowi, wpisanie tekstu (nazwa
    serwera, użytkownika itp) zajmie tyle samo czasu. A pliczek tekstowy
    łatwo zbackupować, podmieniać (ja np. mam 2 do slrna w zależności
    czy czytam newsy z komputera czy komórki) itp.

    > Tylko nie opisujesz że zanim ten pierwszy raz zrobiłeś, to się musiałeś
    > naczytać co, jak i gdzie. Dla czynności wykonywanych sporadycznie GUI jest
    > lepsze.

    Oczywiście, jak chcę sporadycznie pogrubić tekst pisany w OOo czy innym
    Wordzie to oderwanie rąk od klawiatury, przesunięcie myszy i kliknięcie
    w ikonkę (o ile nie trzeba jeszcze przełączyć się na stosowne pole
    wstążeczki) jest o wiele lepsze i bardziej profesjonalne od głupiego Ctrl-b.

    BTW: są dwa główne rodzaje wykonywania jakichś czynności.
    Pierwszy, to wiesz, co i jak chcesz zrobić- sprawdziłeś w instrukcji,
    helpie do programu, w necie. Drugi- pociągać jak szympans za dżwignie,
    aż wypadnie banan. Faktycznie, metoda 2 najczęściej zupełnie nie działa
    przy braku GUI.

    > Nie blondynka. Nie-geek. Zwykły użytkownik, osoba zainteresowana tym
    > by komputer wykonał dla niej jakąś pracę, a nie osoba której życie
    > polega na dłubaniu w komputerze (albo która uczyniła sobie z tego hobby).

    No i? Zwykły użytkownik za Chiny Ludowe nie nauczy się nawigacji
    za pomocą klawiatury? Te programy dosowe w różnych małych firemkach,
    piekarniach czy masarniach obsługują same linuksowe geeki?

    Biedni nie wiedzą, że potrzeba im Windows i GUI, od razu wystawianie
    faktury byłoby szybsze co najmniej o 150%...

    No i co z tym Fx i Chrome? Są ok dla blondynki, czy nie?
    A takie Audacity? VLC? Avidemux? Kino? Devede? Etcetera...

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.