  • 1. Data: 2003-12-05 12:02:44
    Temat: kto reprezentuje sp. z o.o. i jakie moze zaciagac zobowiazania
    Od: "Dzi Dzia" <d...@g...pl>

    zarzad i prokurent z KRS? a co z osobami upowaznionymi przez osoby z KRS???
    do wysokosci kapitalu zalozycielskiego? czy do dwukrotnosci?
    a tak przy okazji to ile min. zalozycielskiema ma miec sp. z o.o. 400.000? te
    co maja mniej to do kiedy musza uzupelnic? koniec 2004?
    dziza4

  • 2. Data: 2003-12-05 12:17:31
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik Dzi Dzia napisał:
    > zarzad i prokurent z KRS?

    tak

    > a co z osobami upowaznionymi przez osoby z KRS???

    też mogą w granicach upoważnienia

    > do wysokosci kapitalu zalozycielskiego? czy do dwukrotnosci?

    zarzad w granicach w jakich zezwala na to umowa spółki i ksh,
    prokurent - granice wyznacza ksh, kc i akt powołujący go na prokurenta

    > a tak przy okazji to ile min. zalozycielskiema ma miec sp. z o.o. 400.000?

    50.000

    > te co maja mniej to do kiedy musza uzupelnic? koniec 2004?

    do końca tego roku - afair - 25.000
    do końca 2005 - 50.000

  • 3. Data: 2003-12-06 10:40:51
    Od: Sierp <N...@s...netwytnijcalosc>

    Dnia Fri, 05 Dec 2003 13:17:31 +0100
    marcin <s...@s...friends.id.pl> naskrobał(a):

    > też mogą w granicach upoważnienia

    nie wiem czy nie mieszam pojec, ale np. podpisac umowe z plusem
    mogla tylko osoba w KRSie - upowaznienie nic nie dawalo

    Sierp

    --
    Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.networking
    http://sierp.net/faq

  • 4. Data: 2003-12-06 20:06:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 6 Dec 2003, Sierp wrote:

> [...]
    >+ nie wiem czy nie mieszam pojec, ale np. podpisac umowe z plusem
    >+ mogla tylko osoba w KRSie - upowaznienie nic nie dawalo

    IMO to jest już kwestia samej umowy cywilnoprawnej: sprzedawca
    w sklepie czy bank mogą ci też powiedzieć, że "nie sprzedadzą
    jak się nie pojawisz z małżonką" (dyskryminując osoby samotne).
    *Mogą* podpisać, ale kontrahent nie *musi* chcieć z nimi gadać :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-12-07 09:50:17
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

> [...]
    > jak się nie pojawisz z małżonką" (dyskryminując osoby samotne).
    > *Mogą* podpisać, ale kontrahent nie *musi* chcieć z nimi gadać :)

    to zalezy co jest przedmiotem umowy. Jesli chodzi o zawarcie umowy
    mieszczacej sie w ramach czynnosci zwyklego zarzadu, a rzecz jest wystawiona
    w miejscu sprzedazy z oznaczeniem ceny to jeden wspolmalzonek moze przyjac
    oferte i sprzedawca nie ma tu nic do gadania. Ma rzecz wydac i moze domagac
    sie zaplaty ceny.

    Dan.

  • 6. Data: 2003-12-07 11:43:46
    Od: Sierp <N...@s...netwytnijcalosc>

    Dnia Sun, 7 Dec 2003 10:50:17 +0100
    "lablador" <l...@p...fm> naskrobał(a):

> [...]
    > wspolmalzonek moze przyjac oferte i sprzedawca nie ma tu nic do
    > gadania. Ma rzecz wydac i moze domagac sie zaplaty ceny.

    a jak wyglada sprawa z zawarciem umowy o nowy telefon?
    maja prawo odmowic aktywacji dla osoby z upowaznieniem i dokumentami
    firmy?
    po prostu bezsensem jest fatygowanie prezesa sp. z o.o. do kazdego
    telefonu firmowego

    Sierp

  • 7. Data: 2003-12-08 10:41:55
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik Sierp napisał:

    > a jak wyglada sprawa z zawarciem umowy o nowy telefon?
    > maja prawo odmowic aktywacji dla osoby z upowaznieniem i dokumentami
    > firmy?

    mają imho,
    to jest ich wola czy oni chcą podpisac umowę czy nie.

    Przy okazji, Era bez problemu akceptuje pełnomocnictwa :).

    > po prostu bezsensem jest fatygowanie prezesa sp. z o.o. do kazdego
    > telefonu firmowego

    Oczywiście, że tak, ale niektórzy nie rozumieją, że prezes ma
    poważniejsze sprawy na głowie, niż kupowanie firmie telefonów.

    pzodrawiam

  • 8. Data: 2003-12-12 23:17:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 7 Dec 2003, lablador wrote:

> [...]
    >+ w miejscu sprzedazy z oznaczeniem ceny to jeden wspolmalzonek moze

    Erm, no, oczywiście. Miałem na myśli np. "sprzedaż na kredyt",
    moja wina ! A swoją drogą: jeśli oferta jest *publiczna*, ale
    *zawiera* warunek że sprzedazą tylko małżeństwu "łącznie" to co ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (teoretyzujący, czyli pora spać !)