    Date: Thu, 01 Aug 2013 10:48:07 +0200
    From: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kto płaci rachunki za media?

    W dniu 2013-08-01 10:35, marek pisze:
    > Mieszkanie "obciążone" jest służebnością osobistą względem
    > przebywających tam osób. Mogą oni dożywotnio i nieodpłatnie tam mieszkać.
    >
    > Jaka jest interpretacja "nieodpłatnie tam mieszkać"?
    > 1) Czy chodzi o to, że nie płacą tylko czynszu ale płacą za media?
    > 2) Czy chodzi o to, że właściciel płaci za wszystko: czynsz + media?
    >
    > Jeśli zachodzi 2) to jak wygląda sprawa gdy można wykazać
    > niegospodarność w zużyciu mediów przekraczającą potrzeby, np. zużycie
    > wody porównywalne do tych potrzebnych do zapełnienia małego basenu? Czy
> [...]

    Na moje oko właściciel może im odciąć media (łącznie z elektryką) i
    zasugerować zawarcie umów z dostawcami mediów. W końcu do "mediów" można
    zaliczyć także telefon, a jeśli ktoś będzie miał ochotę dzwonić sobie
    godzinami na 0-700..., to...
    Ale to tylko "na moje oko". Ja bym tak zrobił w razie rażących nadużyć.

    Podstawa: Służebność dotyczy mieszkania (dachu nad głową), a media
    wszędzie już są przedmiotem osobnych umów. Jakiekolwiek rozliczanie
    nieproporcjonalności jest karkołomne. Prostsze jest odcięcie i osobne umowy.
    Ale może istnieje jakiś przepis szczególny, o którym nie wiem.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.