  • 1. Data: 2009-07-23 09:40:13
    Temat: kto jest właścicielem skrzynki pocztowej ?
    Od: Kacperus <k...@g...com>

    W bloku, w którym mieszkam zostały jakiś czas temu wymienione skrzynki
    pocztowe na "unijne"
    Ostatnio w mojej zepsuł się zamek, zadzwoniłem do spółdzielni (oni
    zakładali) żeby coś z tym zrobili.

    Miła babka powiedziała mi, zebym skontaktował się z firmą XXX, która
    to montowała bo oni są tylko zleceniodawcami a to XXX produkuje i
    montuje skrzynki.

    Zadzwoniłem do nich i oto co się dowiedziałem:
    1. na skrzynki jest 3 lata gwarancji ale na zamek tylko 12 miesięcy.
    (Bo mi producent sprzedaje zamki z roczna gwarancją to ja takie daję)
    3. On podpisał umowę na montaż ze spółdzielnią i w umowie była mowa o
    12 miesiącach. Spółdzielnia się zgodziła. Na usta cisnęło mi się
    stwierdzenie "dobrze ze nie kupił Pan takich na które producent daje
    gwarancje 2 dni"
    3. jak zechcę to mogę zamówic płatną naprawę (35 złotych)

    Więc jeżeli to ja jestem włascicielem to dlaczego nie mam 24
    miesięcznej "gwarancji" jako konsument ?
    dlaczego mimo, ze minęło niecałe półtora roku - mam płacić?
    Jeżeli to spółdzielnia to niech ona to naprawi. W końcu jest
    zobowiązana do napraw i bieżących konserwacji w budynku (ja płace
    tylko za naprawy w mieszkaniu - wszystko pozostałe obciąza fundusz
    remontowy)
    Zresztą nia ja zamawiałem te skrzynki, nie ja ją wybierałem (strasznie
    tandetna jest !) i nie ja za nią "wprost" płaciłem.

    Jak to wygląda prawnie - mam ścigać firme krz

  • 2. Data: 2009-07-23 09:40:53
    Temat: Re: kto jest właścicielem skrzynki pocztowej ?
    Od: krzysiek82 <k...@0...pl>

    Kacperus pisze:
    > Więc jeżeli to ja jestem włascicielem to dlaczego nie mam 24
    > miesięcznej "gwarancji" jako konsument ?

    Gwarancja jest dobrowolna, nie ma żadnego wymogu dawania gwarancji.
    Pewnie mylisz z niezgodnością towaru z umową.

    --
    krzysiek82

  • 3. Data: 2009-07-23 09:53:06
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Gwarancja jest dobrowolna, nie ma żadnego wymogu dawania gwarancji.
    > Pewnie mylisz z niezgodnością towaru z umową.
    Po za tym po sześciu miesiącach na konsumencie ciąży obowiązek
    udowodnienia, że wada tkwiła już w chwili nabycia.

  • 4. Data: 2009-07-23 09:59:28
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    K.K. napisał(a):

    > Po za tym po sześciu miesiącach na konsumencie ciąży obowiązek
    > udowodnienia, że wada tkwiła już w chwili nabycia.

    A kto konkretnie jest właścicielem takiej skrzynki? Bo raczej na pewno
    nie konsument.

    j.

  • 5. Data: 2009-07-23 10:01:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    K.K. pisze:
    > Po za tym po sześciu miesiącach na konsumencie ciąży obowiązek
    > udowodnienia, że wada tkwiła już w chwili nabycia.

    Ale to dopiero podczas sprawy sądowej.

    --
    Liwiusz