    From: mi <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [kronika2prl] Przebiegli
    Date: Tue, 07 Sep 2010 20:00:04 +0200

    Robert Tomasik wrote:
    > A co to opinia rzetelna i kto miałby to oceniać? Następny biegły? A jaka
    > szansa, że on będzie rzetelny? A moze to badać jakoś zespołowo i
    > głosować :-) W praktyce taka opinia, to po prostu zanie biegłego i jak
    > każde podlega ocenie sądu. NIe ma co demonizować problemu.

    btw, rzetelna opinia nie musi wcale sformułować jakichkolwiek wniosków
    czy podać rzeczywisty przebieg rekonstruowanych zdarzeń. Rzetelna opinia
    ma podać źródła stawianych tez, podać weryfikowalne dane czy pełny i
    jednoznaczny tok rozumowania.

    Tak więc odpowiadając na pytanie: to sędzia może i powinien wychwytywać
    niewątpliwe idiotyzmy i nierzetelności. Jako jedyny uczestnik każdego
    postępowania gwarantuje wyższe wykształcenie. Co powinno teoretycznie
    dać jakieś podstawy logiczne i metodyczne. No i doszliśmy do mojego
    ulubionego punktu programu czyli poziomu polskich sędziów. ;)

    mi