  • 11. Data: 2007-09-05 15:47:43
    Temat: Re: kradzież sygnału telewizji kablowej
    Od: "se" <s...@s...org>

    > Uwierzytelnianie na podstawie karty i dekodera. Bardzo trudna sprawa do
    > obejscia, choc jak sadze nie niemozliwa.

    Zawsze mnie to ciekawiło, ale skoro sygnał cyfrowy zawiera kodowanie tzw
    silne kryptograficznie, to nie wiedzę szansy złamania. Hasło rozszyfrowujące
    jest ukryte w układzie scalonym i jeśli są sposoby żeby jakoś, może nie
    przez prześwietlenie, ale przez wykorzystanie sygnałów serwisowych dostać
    odpowiedź z układu scalonego to on wtedy poda to hasło. Był kilka miesięcy
    temu program na discovery o inżynierze, który z dużym trudem w ten sposób
    włamał się do układu scalonego kart płatniczych i sklonował taką kartę
    umożliwiając nielegalny dostęp. Chyba chodziło o kogoś kto testował
    zabezpieczenia w takich kartach na zlecenie ich producenta.

  • 12. Data: 2007-09-05 18:33:22
    Od: "Arapaho" <a...@U...pl>

    > Żeby przebić szpilką do wewnętrznego kabla trzeba ominąć zewnętrzny ekran
    > bo inaczej będzie zwarcie między tymi przewodami i bezpiecznik w bloku
    > odłączy sygnał.

    Bzdura. Zewrzyj sobie u siebie na końcu kabla i zobacz, czy i jakie
    bezpieczniki Ci wywali.... Dobre parę lat temu, pewien znajomy właśnie w ten
    sposób podłaczył się pod kablówkę sąsiada. On został odłączony przez
    operatora, ze skrzynki rozdzielczej wychodziły dwa kable, jeden do niego,
    drugi do sąsiada, wbił na ich samym początku szpilkę i miał kablówkę przez
    kolejnych kilka dobrych lat.

    Pozdrawiam, Arapaho

  • 13. Data: 2007-09-05 18:51:19
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 5 Sep 2007 17:05:22 +0200, se napisał(a):
> [...]
    > sygnał. Trochę zachodu wymaga połączenie bez zwarcia ale jest możliwe.

    [...]

    > chyba nie jest opłacalne, szczególnie nie będzie to opłacalne niedługo, gdy
    > sygnał w kablu będzie zakodowany i dostęp do niego nic nie da bo trzeba
    > będzie mieć dekoder w domu praktycznie nie do dostania nielegalnie.

    Tylko że wtedy kablówki szybko zaczną tracić klientów - jedną z ich
    podstawowych zalet jest to, że można bez problemu oglądać różne programy na
    różnych odbiornikach, czy choćby nagrywać co innego i oglądać co innego...
    Do tego dochodzi szybkość przełączania kanałów - zanim supernowoczesny
    cyfrowy tuner łaskawie przeskoczy o jeden kanał, to w tvk można przeskoczyć
    ich z 10 ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 14. Data: 2007-09-05 21:35:41
    Od: "se" <s...@s...org>

    Sądzę że w przyszłości zrobią to inaczej i wszystkie te funkcje zostaną.
    Każdy telewizor będzie miał wbudowany tani dekoder nowszej generacji który
    będzie szybko przełączał. Numer sprzętowy dekodera operator wpisze do
    swojego rejestru, żeby było wiadomo że on ma uprawnienia do odbioru.

  • 15. Data: 2007-09-05 21:46:07
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 5 września 2007 20:51
    (autor Jacek Osiecki
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <s...@t...ceti.pl>):

    > Do tego dochodzi szybkość przełączania kanałów - zanim supernowoczesny
    > cyfrowy tuner łaskawie przeskoczy o jeden kanał, to w tvk można
    > przeskoczyć ich z 10 ;)

    Poza tym analogowy tuner jest w jednym urządzeniu z telewizorem, obsługiwany
    tym samym lotnikiem i zasilany jeden raz.

    --
    Wrak Tristana
    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 16. Data: 2007-09-06 07:26:03
    Od: "se" <s...@s...org>

    Jeśli faktycznie sygnał tak słabnie przy rozdzielaniu, to może daj jakiś
    wzmacniacz antenowy?

  • 17. Data: 2007-09-06 12:17:40
    Od: Marcin Wójcik <w...@g...pl>

    swen pisze:
    > by jedynie
    > pokazac jak prosto jest to mozliwe do zrealizowania. Przy odpowiednich
    > checiach mozna nawet to tak zrbic, ze nikt nie zauwazy, a operator kablowki
    > nie stwierdzi zadnych strat na kablu!

    Jeżeli pomiaru strat będzie dokonywał na zasadzie większego śnieżenia
    podczas oglądania TV TRWAM to pewnie tak

    Jesli to ktos wykona beznadziejnie, to
    > w ciagu 2-3 dni bedzie wizyta serwisanta z kablowki:))

    Mój wujek ma kablówkę z TOY'i, zrobił małe przemeblowanie i postanowił
    podłączyć telewizor w sypialni. Poszliśmy do specjalistycznego sklepu,
    kupiliśmy specjalny nisko stratny trójnik oraz również nisko stratny
    kabel. Całość montowana na tzw wtykach typu F (nakręcane).
    Podłączyliśmy, wszystko działa bez problemu, oba TV odbierają bardzo
    ładnie. Mija 15 minut!!! Telefon z kablówki z pytaniem co grzebaliśmy
    przy instalacji.

    Tak to wygląda w nowoczesnych sieciach kablowych.

    Więc takie bajdurzenie o szpilkach to już z troszkę urban legends. No
    chyba że instalacja kablowa pamięta czasy Jaruzelskiego.

    p,M

  • 18. Data: 2007-09-06 16:39:57
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

> [...]
    > checiach mozna nawet to tak zrbic, ze nikt nie zauwazy, a operator
    > kablowki nie stwierdzi zadnych strat na kablu!

    Sam to wymyśliłeś? Idealny rozgałęźnik tłumi 3dB, a taki "twór" o jakim
    piszesz dużo więcej, poza tym w wyniku niedopasowania falowego pojawią się
    odbicia.

    > Praktycznie nie do udowodnienia sprawa, ze ktos komus celowo zrobil
    > nielegalne wejscie w kablowce ze zlosliwosci.

    Tak, ale jeśli "poszkodowany" jest uczciwy to natychmiast zgłosi
    operatorowi, że nagle pojawiły mu się wszystkie programy. Dokładnie taki
    przypadek mieli moi teściowie.

  • 19. Data: 2007-09-06 16:41:59
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Żeby przebić szpilką do wewnętrznego kabla trzeba ominąć zewnętrzny ekran
    > bo inaczej będzie zwarcie między tymi przewodami i bezpiecznik w bloku
    > odłączy sygnał.

    O czym Ty mówisz? Widziałeś kiedyś takie urządzenie???

  • 20. Data: 2007-09-06 16:43:04
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

> [...]
    > jakoś, może nie przez prześwietlenie, ale przez wykorzystanie sygnałów
    > serwisowych dostać odpowiedź z układu scalonego to on wtedy poda to hasło.

    ;-)))).