    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kradzież spadku przez konkubin
    Date: Sun, 5 Mar 2006 19:53:55 +0100

    naatalliaa [###n...@o...pl.###] napisał:
    > Mam problem , po zmarlym ojcu dostalam spadek jednak konkubina ojca
    bez
    > mojej wiedzy wywiozla i ukryla gdzies caly dorobek zycia mojego taty
    > mieszkania wraz z papierami.Zglosilam to na policje jednak policjant
    > odmowil mi prowadzenia tej sprawy, stwierdzil ze mam zalozyc sprawe
    do
    > sadu cywilnego.Jestem bezradna, pomozcie mi......

    Tu nie da się inaczej pomóc, jak złożeniem zawiadomienia o
    przestępstwie. Napisz pisemne zawiadomienie o przestępstwie. Wymień w
    nim przedmioty, co do których masz pewność, że zostały skradzione.
    Złóż na piśmie na dzienniku podawczym prokuratury i pobierz na kopii
    pokwitowanie w formie pieczątki. Czekaj na wezwanie na Policję, bo po
    wyznaczeniu policjanta do prowadzenia sprawy będzie Cię zapewne chciał
    przesłuchać.

    Dobrze by było spróbować ustalić, gdzie konkubina to mogła wywieść.
    Niby to sprawa Policji, ale z całą pewnością jej będzie w takim
    wypadku o wiele trudniej, niż Tobie wymyślić. To. No i pasowało by
    wskazać kilku świadków, którzy mogą potwierdzić, jakie rzeczy należały
    do ojca.