    From: "Gigant" <g...@a...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kradziez laptopa
    Date: Tue, 13 May 2008 16:44:21 +0200

    Laptopa kupilem na firme gwarancja jest faktura. Laptop ma slady uzytkowania
    pekniecie obudowy przy zawiasach no i oczywiscie nr seryjny wszystko jest w
    dokumentacji.
    Jadac aute na skrzyzowaniu wybili mi tylna boczna szybe i zabrali torbe z
    laptopem. Pojechalem na pierwszy lepszy komisariat i zlozylem wyjasnienia.
    Doslalem im potem dokumenty swiadczace o zakupie itp...
    PEwnego wieczoru pomyslalem ze poszukam na allegro swojej zguby i moim oczom
    ukazal sie laptop z ludzaco podobnym peknieciem. Zalicytowalem sciagnalem
    zdjecie i tam jest nawet moj nr seryjny :-))))
    Laptop jest wlasnoscia firmy (pracuje w spolce) no ale tak czy siak ja
    jestem jego jedynym uzytkownikiem.
    Zalicytowalem inny przedmiot odtwarzacz mp3 i mam adres.Adres ten sam do
    platnosci co i do banku wiec albo trafilem zlodzieja albo pasera. Tak czy
    siak przejde sie na komende zlozyc dodatkowe zeznania.
    Pytanie tylko czy na podstawie moich zeznan wejda komus do domu...
    W sumie to bardzo duza ingerencja w czyjas prywatnosc. ale do cholery
    powinni cos takiego moc zrobic.
    Dlatego pytam czy zawracac sobie tym dupe czy odpuscic. Jak mi ukradli 2
    lata temu radio z auta to poza liscikiem o umorzeniu nic sie nie dzialo...
    Wiec tylko sad lub prokurator decyduje o nakazie i czy w takim przypadku
    beda przychylni czy tylko w przypadku grubszych spraw ?
    Laptop co prawda nie nowy ale kupiony byl za 4500 pln teraz wartosc moze
    oscylowac w granicach 2000 pln takze nawet w okresleniu wartosci na
    protokole w policji mialem problem z ustaleniem wartosci ale podalem ten z
    faktury z zastrzezneiem ze sprzet ma niespelna rok.
    Z drugiej strony ja nie jestem rzeczoznawca ;-P
    Przyznam wam sie szczerze ze w tych polskich sadach policjjach itp
    poszkodowany czuje sie gorzej niz przestepca....