  • Data: 2002-04-21 19:14:45
    Temat: Re: kradzież dowodu osobistego
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 20 Apr 2002, Marcin "Zapa" wrote:

    > Jest taka sprawa. Pracuje w supermarkecie, idšc do pracy za kazdym razem
    > mijam pomieszczenie ochrony. Zeby dostać kluczyk od szafki trzeba zostawic
    > dowód osobisty ( i tu pierwsze pytanie - to jest chyba niezgodne z prawem...

    Nie mam zdania na ten temat.

    > zabrać dowód ma chyba tylko prawo policja i inne organy panstwowe ? ). Po

    Przecież ci nie zabierają - wychodząc z pracy odbierasz go.

    > I teraz do rzeczy. Za utrate mojego dowodu odpowiada firma
    > ochroniarska - to napewno.... ale jak wyglšda sprawa wzrotu kosztów
    > wyrobienia nowego dowodu.... czy oni muszš mi za to zapłacic ? ( mi sie

    Jeśli ponoszą odpowiedzialność, to za normalne następstwa swojego
    zaniechania. A normalnym następstwem utraty dowodu jest konieczność
    złożenia wniosku o nowy, bo nie można pozostawać bez niego.

    Tylko że jeśli są to pracownicy supermarketu, to odpowiada za nich
    twój pracodawca, jeśli osobnej firmy - ta firma.

    > W jaki sposób ( prawny oczywiœcie ) moge sie domagać tych pieniędzy ?

    Oczywiście poprzez sąd.

    > Jakie sš wasze rady.... co powiedzieć, na co sie powołać.... ?

    Normalnie - zwykła odpowiedzialność deliktowa.

    PS. Popraw kodowanie.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)