  • 1. Data: 2003-12-18 08:02:24
    Temat: koszty postepowania w sadzie pracy
    Od: <a...@w...pl>

    Witam
    Chce odwolac sie do sadu pracy.
    Pracodawca zwolnil mnie z mojej winy z naruszenia art 52, par1 pk1
    jesli sie odwolam i przegram, to jakie sa koszty takiej sprawy,
    prawdopodobnie sad zasadzi koszy sprawy na moje konto? czy ze wzgledu na
    brak dochodow mozna jakos umozyc te koszty?
    i jakiego rzedu to sa koszty?

    dzieki z gory
    arsson

  • 2. Data: 2003-12-18 08:36:02
    Temat: Re: koszty postepowania w sadzie pracy
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    Użytkownik <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Chce odwolac sie do sadu pracy.
    > Pracodawca zwolnil mnie z mojej winy z naruszenia art 52, par1 pk1
    > jesli sie odwolam i przegram, to jakie sa koszty takiej sprawy,

    Pracobiorcy w sadzie pracy sa zwolnieni z oplat. Nie masz sie czego bac.

    --

    Leszek Grelak - Lesio5
    "Ino to ciarachy tworde, trza by stoć i walić w morde"

  • 3. Data: 2003-12-18 16:23:09
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Lesio5 wrote:
    > Pracobiorcy w sadzie pracy sa zwolnieni z oplat. Nie masz sie czego bac.

    Ale nie z kosztów procesu

    KG

  • 4. Data: 2003-12-18 16:27:56
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    Użytkownik "kam" <k...@p...onet.plX> napisał w wiadomości

    > Ale nie z kosztów procesu

    KP

    "Art. 263. § 1. Postępowanie w sprawach o roszczenia pracownika ze stosunku
    pracy jest wolne od opłat sądowych.

    § 2. Wydatki związane z czynnościami podejmowanymi w toku postępowania, o
    których mowa w § 1, ponosi tymczasowo Skarb Państwa.

    § 3. Sąd pracy w orzeczeniu kończącym postępowanie w instancji rozstrzyga o
    tych wydatkach, stosując odpowiednio przepisy o kosztach sądowych w sprawach
    cywilnych, z tym że obciążenie pracownika tymi wydatkami może nastąpić w
    wypadkach szczególnie uzasadnionych."

    Czyli praktycznie - nigdy.

  • 5. Data: 2003-12-18 16:36:32
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Lesio5 wrote:
> [...]
    > cywilnych, z tym że obciążenie pracownika tymi wydatkami może nastąpić w

    To jeszcze znajdź róznicę między kosztami procesu a kosztami sądowymi.

    KG

  • 6. Data: 2003-12-19 01:14:22
    Od: "Seba" <g...@o...pl>

    > To jeszcze znajdź róznicę między kosztami procesu a kosztami sądowymi.
    >
    > KG

    Art. 4 ustawy o kosztach sądowych w sprawach cywilnych

  • 7. Data: 2003-12-19 16:00:26
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Seba wrote:
    > Art. 4 ustawy o kosztach sądowych w sprawach cywilnych

    ?

    KG