  • 1. Data: 2007-02-25 22:38:04
    Temat: kupno samochodu a oc
    Od: Aska24 <A...@i...pl>

    Witam, mam pytanko:
    kupiłam uzywany samochód, który ma ważną polisę oc do połowy marca.
    Wkrótce chcę wykupić oc u innego ubezpieczyciela. Czy muszę
    wypowiedzieć poprzednią polisę czy tez mam czekać do końca jej ważności
    i dopiero wtedy wykupić nową?? Czy wypowiedzenie u
    innego,poprzedniego ubezpieczyciela nie jest konieczne bo ona rozwiąże
    sie automatycznie??
    z góry dziekuję

  • 2. Data: 2007-02-26 06:28:57
    Temat: Re: kupno samochodu a oc
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Aska24 <A...@i...pl> w

    > kupiłam uzywany samochód, który ma ważną polisę oc do połowy marca.
    > Wkrótce chcę wykupić oc u innego ubezpieczyciela. Czy muszę
    > wypowiedzieć poprzednią polisę

    Tak.

    > Czy wypowiedzenie u innego,poprzedniego ubezpieczyciela nie jest konieczne
    > bo ona rozwiąże sie automatycznie??

    Jest konieczne.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2007-02-26 08:27:34
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości: news:ert3bl$kls$1@nemesis.news.tpi.pl
    użytkownik *Aska24* napisał(a):

> [...]
    > Wkrótce chcę wykupić oc u innego ubezpieczyciela. Czy muszę
    > wypowiedzieć poprzednią polisę czy tez mam czekać do końca jej

    Po kupnie samochodu masz 30 dni na ewentualne wypowiedzenie umowy
    ubezpieczenia. Po tym terminie polisa obowiązuje do końca swojego
    terminu. Wtedy też możesz ją wypowiedzieć, ale nie później niż dzień
    wcześniej niż upływa termin jej obowiązywania.

    > Czy wypowiedzenie u
    > innego,poprzedniego ubezpieczyciela nie jest konieczne bo ona rozwiąże
    > sie automatycznie??

    Jest konieczne, bo w przeciwnym razie z mocy prawa automatycznie się
    wznowi i masz polisę u tego samego ubezpieczyciela na kolejny rok :o)

    --
    Big Jack
    //////

  • 4. Data: 2007-02-26 10:27:24
    Od: "www.sport1.pl" <s...@g...pl>

    Witaj ,Musisz wypowiedziec poniewaz tak mówi ustawa, znam troche osób ,które
    czuja sie pokrzywdzone ale niestety w ustawie jast jasno zapisane. Powinno
    sie wypowiadac umowe miesiac przed koncem, zrób to na pismie mozesz wysłac
    listem poleconym do TU, tylko nie do agenta ,który widnieje na pieczatce.

  • 5. Data: 2007-02-26 14:27:00
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości: news:erucm1$ffb$1@inews.gazeta.pl
    użytkownik *www.sport1.pl* napisał(a):

    > Powinno sie wypowiadac umowe miesiac przed koncem

    Nie miesiąc przed końcem, ale przed upływem 30 dni następujących po dniu
    nabycia pojazdu mechanicznego. To jest duża róznica. Art.31, ust. 1
    Ustawy

    --
    Big Jack
    //////

  • 6. Data: 2007-02-26 15:03:34
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Big Jack porozsypywal nastepujace haczki:
    > Nie miesiąc przed końcem, ale przed upływem 30 dni następujących po dniu
    > nabycia pojazdu mechanicznego. To jest duża róznica. Art.31, ust. 1 Ustawy
    IMHO obydwaj macie racje:)
    Jesli kupujacy chce 'od razu' zrezygnowac ze starej polisy, to musi, tak
    jak piszesz, wypowiedziec polise w ciagu 30 dni od daty zakupu. W tym
    czasie musi tez wykupic nowa polise.
    Jesli kupujacy chce wykorzystac do konca nowa polise, to musi ja wymowic
    tak, jak kazda inna polise OC (czyli jakby sam ja zawarl) - m-c przed
    uplywem terminu 'waznosci' polisy.
    W przypadku pytajacej jest taka specyficzna sytuacja ze jesli teraz kupi
    to auto to ono i tak ma polisa wazna nie dluzej niz 30 dni, wiec obydwa
    warianty beda mialy identyczny skutek:)
    --
    badzio

  • 7. Data: 2007-02-26 15:05:15
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Nie miesiąc przed końcem, ale przed upływem 30 dni następujących po dniu
    > nabycia pojazdu mechanicznego. To jest duża róznica. Art.31, ust. 1

    Albo przynajmniej w ostatnim dniu obowiązywania ubezpieczenia - jeśli nie chce
    się przedłużać ubezpieczenia na kolejny rok.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 8. Data: 2007-02-26 17:17:43
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości: news:eruu1h$8kj$2@inews.gazeta.pl
    użytkownik *badzio* napisał(a):

    > Jesli kupujacy chce wykorzystac do konca nowa polise, to musi ja
    > wymowic tak, jak kazda inna polise OC (czyli jakby sam ja zawarl) -
    > m-c przed uplywem terminu 'waznosci' polisy.

    Nie, może ją wypowiedzieć najpóźniej na jeden dzień przed upływem okresu
    12 miesięcy na które była zawarta polisa, a nie miesiąc. Art. 28, ust.1
    Ustawy. Szczególną i śmieszną sytuacją jest przypadek kiedy kupuje się
    pojazd w ostatnim dniu obowiązywania polisy. Wtedy zgodnie z przepisami
    nie można jej wypowiedzieć, bo już upłynął ustawowy termin wypowiedzenia
    (ww. artykuł) i kupujący jest "ożeniony" z dotychczasową firmą
    ubezpieczeniową na kolejne 12 miesięcy. O tym też pisze poniżej Liwiusz.

    --
    Big Jack
    //////

  • 9. Data: 2007-02-26 17:59:59
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    badzio <b...@n...skreslic.epf.pl> w

    > Patrze, patrze a tu Big Jack porozsypywal nastepujace haczki:
    > IMHO obydwaj macie racje:)
    [...]
    > Jesli kupujacy chce wykorzystac do konca nowa polise, to musi ja wymowic
    > tak, jak kazda inna polise OC (czyli jakby sam ja zawarl) - m-c przed
    > uplywem terminu 'waznosci' polisy.

    Dziwne bajki waść opowiadasz, bardzo dziwne...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 10. Data: 2007-02-26 18:02:16
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Liwiusz <l...@p...onet.pl> w

    > Albo przynajmniej w ostatnim dniu obowiązywania ubezpieczenia - jeśli nie chce
    > się przedłużać ubezpieczenia na kolejny rok.

    To będzie o jeden dzień za późno.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]