    From: "Marcin Olender" <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kosztu zastępstwa procesowego
    Date: Sun, 9 Nov 2003 11:22:29 +0100

    Użytkownik "kizzi" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bohcel$32m$1@absinth.dialog.net.pl...

    > ja
    >
    > no właśnie tego nie jestem pewna, czy przysługuję jakieś zażalenie; po
    > prostu jeśli termin minął to dlaczego sąd przywrócił, skoro jest to
    > "fachowiec" to nie sądzę że nie ze swojej winy dopuścił się naruszenia
    > terminu. poza tym nie mam wniosku o przywrócenie terminu, mogę go obejżeć
    > sądzie??

    Wszystkie akta sprawy możesz oczywiście przeglądać. Kodeks nie rozróżnia
    między "fachowcami" a "niefachowcami", choć faktycznie powinno sie więcej
    wymagać od zawodowców. Może jednak były ważne podstawy.
    W każdym razie nie wydaje mi sie, abyć mogła to postanowienie podważyć, ale
    mogę się mylić.

    > wysokość zastępstwa wynagrodzenia za zastępstwo procesowe?
    >
    > dokładnie; uważam, że 2.400,00 za napisanie dwóch papierków zresztą nei
    > potrzebnie (bo uważam że postępowanie zabezpieczające nie było potrzebne,
    no
    > ale o tym postanowił już sąd) i dodatkowe 2.400,00 dla tego same radcy za
    > następne dwa papierki przy postępowaniu nakazowym to na prawdę za dużo.

    Hmmm... Zastępstwo sugeruje że jednak ten radca stawał gdzieś osobiście za
    stronę. Chyba nie były to więc same papierki. Choc kto wie. Niezbadane są
    wyroki sądów :-)))

    > nie mam, uważam po prostu za niesłuszne, że dłużnika (który chciał iść na
    > ugodę, spłacając ratalnie, co zresztą i tak czyni ale już komornikowi, no
    > ale za to podpasło się na tym kilku adwokatów) i tak się dobija zasądzając
    > tak wysokie koszty zastępstwa procesowego.

    Niestety taki jest system - służy to dodatkowemu zmobilizowaniu dłużników,
    żeby jednak starali sie nie dopuścić do postępowania sądowego, bo będzie ic
    hto bardzo drogo kosztować.

    > Czas nie czeka na nikogo, jak mawiają Anglicy.
    >
    > no własnie, ale jak widać dla niektórych można cofnąć

    W pewnym sensie... :-) Pomyśl, że kiedyś Tobie może się to przydać.

    > nie mam, ale ciężko jest sobie darować następne 2.400,00, gul mi stoi...

    Taaaa... Coż - możesz spróbować tylko składaj zażalenie na całe
    postanowienie w spr. przyznania kosztów sądowych. I użyj może do tego
    jakiegoś adwokata/radcy?

    Depi.