    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: korzystanie z wewnętrznego parkingu
    Date: Tue, 31 Aug 2010 18:10:24 +0200
    <i51gpt$p4p$1@mx1.internetia.pl> <sf8do.4918$RS2.616@hurricane>
    <i534t2$dfp$1@mx1.internetia.pl> <OU9do.115451$S46.54827@hurricane>
    <4c752c1c$0$27039$65785112@news.neostrada.pl>
    <eSLdo.114608$NG7.46337@hurricane>
    <4c77f36a$0$22793$65785112@news.neostrada.pl>
    <OUVdo.39948$3F1.30811@hurricane> <i5asj8$thn$1@news.onet.pl>
    <emdeo.136728$NG7.84392@hurricane> <i5fhjq$ukm$1@news.onet.pl>
    <i5gq63$7ol$1@news.dialog.net.pl> <i5gvb7$sfg$1@news.onet.pl>
    <i5h0i6$c27$1@news.dialog.net.pl> <i5i6g5$5rq$1@news.onet.pl>

    W wiadomości news:i5i6g5$5rq$1@news.onet.pl Massai <t...@w...pl> pisze:

    > Patologia?
    > W każdym społeczeństwie jest grupa ludzi którzy uważają się za zbyt
    > mądrych, zbyt wykształconych lub zbyt ważnych żeby pracować na "tak
    > podłym stanowisku".
    Że się uważają to ich sprawa, ważne jak jest naprawdę.
    Jeżeli państwo wywala kupę kasy na wykształcenie np. astronoma, a potem on
    nie ma pracy i wyjeżdża kłaść glazurę w Birmingham, to takie państwo jest
    głupie.
    Są z kolei i tacy, co im w ogóle praca uwłacza...
    Ale ja nie o takich. Zjawisko bezrobocia jest patologią w obszarze osób
    _chcących_ pracować, a nie mają gdzie, nie z własnej winy.

    > Jest też grupa ludzi którzy uważają się za zbyt głupich żeby pracować.
    Chętnie bym do nich dołączył... :)))

    > Ty mówisz - patologia.
    > Popatrz z punktu widzenia pracodawcy, który jak słusznie Gotfryd
    > zauważył, de facto KUPUJE pracę. Tak jak kupuje lokal, sprzęt, tak
    > kupuje pracę.
    Ja się z tym stanowiskiem poniekąd zgadzam. I postuluję zaprzestanie
    używania mylącego terminu "pracodawca", sugerującego kogoś dającego innym
    pracę.
    Nowe słowo: praconabywaca.

    > I teraz: bezrobocie to dla pracodawcy sytuacja taka jaką Ty masz w
    > sklepie gdy idziesz kupić telewizor - stoi na półkach x modeli, i każdy
    > się zachwala "weź mnie, weź mnie, jestem najlepszy".
    Aż tak jeszcze nigdy się nie nawaliłem, żeby widzieć zachwalające się
    telewizory. ;)

    > Nazwiesz patologią, to że masz wybór?
    Błąd tego rozumowania tkwi w użyciu chybionego porównania, całkowicie
    pomijającego element ludzki tam, gdzie go pominąć nie można.

    > A nie-patologią sytuację ze sklepu w PRLu, gdzie miałeś do wyboru ocet
    > i ocet?
    Co to ma do rzeczy?

    > Patologią jest nadmierne bezrobocie.
    Kiedy bezrobocie jest nadmierne?

    > Patologią jest też nadmierny
    > socjał, gdy potencjalny pracownik mówi "po co mam tyrać, skoro opieka
    > społeczna mi za wszystko zapłaci?".
    U nas tak nie ma.
    Gdzieś w Europie jest?
    Socjal nie zapłaci za wszystko. A bezrobotni, społecznie wykluczeni,
    bezdomni walczą o życie niemal na prawach dżungli. Gdy wynoszę do śmieci
    puszki od piwa po weekendzie, to jeszcze dobrze nie odejdę, a już słyszę jak
    je zbieracz wygrzebuje i depcze.

    > Zwykłe bezrobocie,
    Co to jest "zwykłe bezrobocie"?

    --