    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: korzystanie z wewnętrznego parkingu
    Date: Tue, 31 Aug 2010 06:12:21 +0000 (UTC)
    <i51gpt$p4p$1@mx1.internetia.pl> <sf8do.4918$RS2.616@hurricane>
    <i534t2$dfp$1@mx1.internetia.pl> <OU9do.115451$S46.54827@hurricane>
    <4c752c1c$0$27039$65785112@news.neostrada.pl>
    <eSLdo.114608$NG7.46337@hurricane>
    <4c77f36a$0$22793$65785112@news.neostrada.pl>
    <OUVdo.39948$3F1.30811@hurricane> <i5asj8$thn$1@news.onet.pl>
    <emdeo.136728$NG7.84392@hurricane> <i5fhjq$ukm$1@news.onet.pl>
    <i5gq63$7ol$1@news.dialog.net.pl> <i5gvb7$sfg$1@news.onet.pl>
    <i5h0i6$c27$1@news.dialog.net.pl>

    Jotte wrote:

    > W wiadomości news:i5gvb7$sfg$1@news.onet.pl Massai <t...@w...pl>

    > Na to właśnie pozwala patologia zwana bezrobociem.

    Patologia?
    W każdym społeczeństwie jest grupa ludzi którzy uważają się za zbyt
    mądrych, zbyt wykształconych lub zbyt ważnych żeby pracować na "tak
    podłym stanowisku".
    Jest też grupa ludzi którzy uważają się za zbyt głupich żeby pracować.
    Niezależnie od recesji, kryzysu itp.

    Ty mówisz - patologia.
    Popatrz z punktu widzenia pracodawcy, który jak słusznie Gotfryd
    zauważył, de facto KUPUJE pracę. Tak jak kupuje lokal, sprzęt, tak
    kupuje pracę.
    I teraz: bezrobocie to dla pracodawcy sytuacja taka jaką Ty masz w
    sklepie gdy idziesz kupić telewizor - stoi na półkach x modeli, i każdy
    się zachwala "weź mnie, weź mnie, jestem najlepszy". Nazwiesz
    patologią, to że masz wybór?

    A nie-patologią sytuację ze sklepu w PRLu, gdzie miałeś do wyboru ocet
    i ocet?

    Patologią jest nadmierne bezrobocie. Patologią jest też nadmierny
    socjał, gdy potencjalny pracownik mówi "po co mam tyrać, skoro opieka
    społeczna mi za wszystko zapłaci?".

    Zwykłe bezrobocie, świadomość że jeśli będę miał wszystko w dupie -
    można mnie zastąpić działa motywująco.

    --
    Pozdro
    Massai