    From: "Tomy M." <t...@a...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kopia filmu DVD a prawa autorskie
    Date: Sat, 29 Nov 2008 14:32:43 +0100

    Użytkownik "ChOpLaCz" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ggpq73$2di$1@inews.gazeta.pl...
    > Wybacz. To absolutnie nie jest atak na Ciebie (!),
    > a przyznam, że Twoje teorie - jeżeli prawdziwe, byłyby
    > naprawdę sympatyczne, ale...

    > Znaczy do czego?
    > Do używania czegoś za co nie zapłacił?
    > Przecież to własność jego kolegi.

    Samochód też jest własnością kolegi i co z tego skoro może
    go pożyczać.
    To że płyta daje sięskopiować, a samochód nie to zaleta
    płyty.

    > A jak skopiuje i dam 100.000 znajomym przez emule?
    > Widzisz różnice?

    Tak, na emaule nie masz możliwości zablokować udostępnianego
    pliku tak aby NIEZNAJOMI nie mogli go ściągnąć.

    > Skoro byłoby to "normalne" i bezpieczne, to policja przy
    > nalotach nie rekwirowałaby sprzętu (głownie HDD), tylko
    > zabierała same krążki (skoro to działa, jako obciążenie)

    I nikt kto nie miał w komputerze programu P2P nie
    usłyszal oskarżenia z powodu filmow i muzyki.
    Zarzut można zrobić tylko gdy ktoś kopiuje i pożycza
    OPROGRAMOWANIE (nawet przyjacielowi tego
    nie wolno robić)

    > A nagranie i rozdanie znajomym to "prywatny użytek" ?

    Tak!!!

    > No i nie trzeba ich kupować.

    Ktoś ze znajomych przecież oryginały kupić jednak musi.

    > A dysku wypchanego GB muzy nie można?

    Gdy zachodzi podejrzenie, np. masz 5 dysków wyłącznie
    z MP3 czy filmami, które nie zawierają żadnych innych
    danych np. prywatnej korespondencji itp. To sąd
    może uznać że to są nośniki przygotowane do sprzedaży.
    To od Sądu zależy czy Ci uwierzy czy nie. Taka
    konstrukacja prawa jak widać się sprawdza, ja nie
    jestem piratem i Sąd mi w to uwierzył.

    > Przecież to niedorzeczne, albo przynajnmiej nieprofesjonalne
    > (a chyba oczekujemy od sądu profesjonalnego orzeczenia ?)
    > uznanie, że warez na CD - to be, a warez na HDD - to ok.

    W Polsce obowiązuje prawo dozwolonego użytku własnego.
    Można pożyczać samochody, moża również muzykę.
    To że muzyka daje się pożyczać na nośnikach zastępczych
    tzw. backupach jest zaletą tego rodzaju przedmiotów.
    Jeżeli ktoś wymyśli tanią kopiarkę samochodów
    to rónież będzie można pożyczać kopie samochodów zamiast
    oryginałów i wtedy nie będę miałobaw że mi ktoś
    furę porysuje na mieście gdy mu ją pożyczę :-)

    Tak jak pisałem ZNAM TO Z WŁASNEGO DOŚWIADCZENIA
    miałem długo proces (ok. 30 spraw) trawjący prawie 4 lata
    i zarzut rozpowszechniania muzyki i filmów nawet nie został
    przedstawiony na sprawie, odpadł już po pierwszym moim
    zeznaniu, prokurator nakazał mnie dodatkowo przesłuchać przed
    rozpoczęciem sprawy i po moim przekonującym wyjaśnieniu
    odstąpił od tego zarzutu.
    JEDNAK : nie używam programów P2P, nie rozpowszechniam
    muzyki czy filmów poza wąskim kręgiem znajomych i przyjaciół.
    Muzykę pobieram za pomocą RAPIDSHARE, dostając
    linki tylko i wyłącznie od znajomych i przyjaciół.

    W momencie używania P2P czy wystawiania muzyki na serwer
    publicznie dostepny, natychmiast stajesz się piratem.

    Tomy M. www.ansibl.com