    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kontrola w szkolach
    Date: Tue, 22 Jul 2003 19:06:59 +0800

    In article <4...@n...onet.pl>, m...@o...pl wrote:
    > internatu i
    > widzisz. a wiec nie do konca dyrektor internatu moze zadecydowac. masz
    > watpliwosci.

    Mam wątpliwości bo nie orientuję się w prawach do ingerencji takiego dyrektora
    np. w rzeczy osobiste uczniów. Są to nieletni. Nie miałbym wątpliwości gdyby
    chodziło o osoby dorosłe, lub miejsca wspólne: korytarze, szatnie, klasy,
    świetlice etc.

    > moze masz i racje.tylko wiesz jaki bylby pewnie wydzwiek takiej sprawy.
    > niektorzy rodzice uwazaliby, ze ich dzieci traktuje sie jako podejrzanych np. o
    > rozprowadzanie narkotykow. a idac dalej - bo nie rozwazalismy tego - zauwaz, co

    Wiesz, ludzie mają stada różnych watpliwości i trudno aby było to wykładnią
    postępowania policji. W szczególności pewnie 99.99% rodziców uważa że ich
    dziecko to w zyciu by takiego narkotyku nie wzieło czy nie posiadało.

    > bedzie, jesli piesek w jakis tam sposob wskaze np. na ubranie w szatni, czy tez
    > na texczke czy jakies dziecko w klasie. wowczas policjant musialby chyba
    > przeszukac takiego osobnika. jesli znajdzie narkotyki, to pol biedy. a jak
    > przeszuka i nie znjadzie? mimo wszystko ja mam wiele watpliwosci do

    No nie znajdzie i co z tego? Pewnie że nie jest to miłe ale daje się zrozumieć.
    Nie daje?

    > takiego "sprawdzania" w klasach przy pomocy pieska. byc moze to jest wszystko
    > legalne - choc z drugiej strony, gdyby tak bylo, to dlaczego to nie jest
    > czynione? dlaczego dyrektorzy szkol nie "prosza" o takie sprawdzenia? wydaje mi
    > sie, ze wlasnie z powodu wielu watpliwosci co do zgodnego z prawem takiego
    > postepownaia.

    Prawdę mówiąc nie sądzę. Duża część pewnie zwyczajnie udaje że problem nie
    istnieje. Tak wygodniej.

    --
    Marcin