    From: Artur Golanski <A...@w...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kontrola bagażnika
    Date: Wed, 09 Jul 2003 17:15:44 +0200
    Sender: a...@p...onet.pl@pb116.olsztyn.cvx.ppp.tpnet.pl

    "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał:

    >A gdzie tam jest napisane, że przedmiot kontroli czy przeglądania ma
    >popełnić czyn zabroniony ???
    To odczytałem z Twojej wypowiedzi.

    >Jeśli na dworcu odebrano zgłoszenie, że podłożno "bombę" to można przeglądać
    >zawartość wszystkich bagaży i ładunków, gdy się jej szuka, bo jest
    >podejrzenie czynu w ogóle, a nie dlatego, że dany obiekt kontroli go mógł
    >popełnić.
    1. Ten obiekt 'popełniający' to lekki przekąs ;-/
    2. Twoja wypowiedź potwierdza moje zdanie: wystarczy, aby bagaż był
    np. na dworcu.
    3. Sprawdź zapis § 17 (i dalszych wiadomego rozp.) i wskaż gdzie tam
    masz warunek "czynu pod groźbą" ?
    4. Nie ma ? A to chryja ! Zobacz akt niższego rzędu rozszerza
    uprawnienia Policji wynikające z ustawy (wniosek do Rzecznika...)
    5. Idąc tym tropem moża interpretować zapis art. 15: 'jeśli na dworcu
    [co tam na dworcu-gdziekolwiek] odebrano zgłoszenie... to można
    dokonać kontroli osobistej każdego"

    >Jeśli uzyskano informacje np. operacyjne, że danym autem, wagonem
    >mogą być przewożone przedmioty z przestępstawa (pomijając wystapienie o
    >przeszukanie) to można dokonać przeglądania zawartości tegoż bagażu, bez
    >względu na to czy kierowca, pasażer jest podejrzewany o dokonanie tych
    >czynów.
    A więc stosujesz odpowiedzialność zbiorową i prawa konstytucyjne
    jednostki juz cię nie interesują ?

    >Przecież zaglądanie do bagażu (torby) jest czynem naruszającym konstytucyjne
    >prawo do prywatności, myślisz, że dworce i pojazdy są wyłączone z ochrony
    >konstytucyjnej ?
    Nie nie myslę i moja interpretacja zapisu ustawy potwierdza to
    (potwierdza to także wspomniane rozp.)

    >Czyżby ustawodawca chciał powiedzić, że w tych miejscach
    Nie wiem co chciał powiedzieć czytam co napisał.

    >W tym względzie nie mam wątpliwości.
    Czyli przeczysz temu co do tej pory napisałeś (czytaj: bagaż można
    przeglądać [..] wystarczy, że znajduje się na dworcu) :-)

    Artur Golański