  • 1. Data: 2007-08-20 15:51:26
    Temat: konkubinat a alimenty
    Od: kleju <p...@p...onet.pl>

    Szanowni Grupowicze

    W wielu sprawach pomogliscie mi rozwiazac problemy wiec i tym razem zapytam.

    Czy jezeli mojej partnerce, nie jest moja zona, sad zasadzi alimenty a
    ona nie pracuje to czy jest jakis paragraf na to zebym ja placil na jej
    dzieci alimenty?
    kleju

  • 2. Data: 2007-08-21 06:42:27
    Temat: Re: konkubinat a alimenty
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kleju" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie pracuje to czy jest jakis paragraf na to zebym ja placil na jej dzieci

    witam!

    jeżeli to nie są twoje dziecko, tylko twojej partnerki z innym, to nie ma
    takiego prawa, w myśl którego miałbys płacić na cudze dzieci

    nie wiem czy o to ci chodzilo, bo dość lakonicznie opisaleś sytuacje -
    mógłbyś trochę jasniej przedstawić sprawę, czy nie da rady?

    pzdr

  • 3. Data: 2007-08-21 06:53:35
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    Krzysiek pisze:
> [...]
    >
    > nie wiem czy o to ci chodzilo, bo dość lakonicznie opisaleś sytuacje -
    > mógłbyś trochę jasniej przedstawić sprawę, czy nie da rady?

    Ja obstawiam, że chodzi o odpowiednik alimentów na żonę

    chester

  • 4. Data: 2007-08-21 14:32:54
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Tue, 21 Aug
    2007 08:42:27 +0200, Krzysiek zeznał(a):

    > jeżeli to nie są twoje dziecko, tylko twojej partnerki z innym, to nie ma
    > takiego prawa, w myśl którego miałbys płacić na cudze dzieci

    rzekłbym, że jest takie prawo ;)

    http://surowiec.net.pl GG: 4494911

  • 5. Data: 2007-08-22 05:17:18
    Od: kleju <p...@p...onet.pl>

    > rzekłbym, że jest takie prawo ;)

    A moglbym poprosic o jakies konkrety?

  • 6. Data: 2007-08-22 06:47:09
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    kleju pisze:

    > A moglbym poprosic o jakies konkrety?

    przysposobienie.

    chester

  • 7. Data: 2007-08-22 09:00:52
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Wed, 22 Aug
    2007 07:17:18 +0200, kleju zeznał(a):

    > A moglbym poprosic o jakies konkrety?

    144 krio

    http://surowiec.net.pl GG: 4494911

  • 8. Data: 2007-08-22 09:02:16
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Wed, 22 Aug
    2007 08:47:09 +0200, chester zeznał(a):

    > przysposobienie.

    przysposobienie tworzy więź prawną i dziecko z dorosłym nie są "obce".

    http://surowiec.net.pl GG: 4494911

  • 9. Data: 2007-08-23 05:39:43
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    stern pisze:
    > Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Wed, 22 Aug
    > 2007 08:47:09 +0200, chester zeznał(a):

    > przysposobienie tworzy więź prawną i dziecko z dorosłym nie są "obce".

    obce to nie to samo co cudze.
    Nie powiesz mi, że dziecko przysposobione jest twoje, że ma twoje geny
    itp. To zresztą tylko propozycja odpowiedzi na postawione wcześniej
    pytanie, możliwe że są inne ;-)

    chester

  • 10. Data: 2007-08-23 08:23:05
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "stern" <s...@n...to> napisał w wiadomości
    > Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Wed, 22 Aug
> [...]

    ale jeżeli nie było przysposobienia, to "kleju" nie musi płacić na nie swoje
    dzieci; zresztą jak dobrze pamiętam pytający jest w konkubinacie, zatem
    art.144krio jest chybiony - tam jest mowa o mężu matki dziecka, nie będącego
    jego ojcem

    zatem podtrzymuję, że nie ma przepisu w krio, który by w sytuacji opiasnej
    przez pytającego - konkubinat, brak przysposobienia dziecka - zmusił go do
    płacenia alimentów na dziecko konkubiny, którego on nie jest ojcem

    pzdr