  • 31. Data: 2005-11-15 21:31:41
    Temat: Re: [kominiarka] Zakaz noszenia ??
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    *cut*
    > Pod pojeciem zero tolerancji mialem na mysli starania policji majace na
    > celu zlikwidowanie podstaw do mojego myslenia ze kominiarka to gadzet
    > zlodzieja bandyty. A dla Ciebie to chyba zamach na wolnosc :>
    *cut*

    Andrzejowi chyba chodzilo o to, ze jakby noszenie kominiarek bylo zakazane,
    to bandyci zaczeliby zakladac ponczochy, ktorych noszenia nie mozna
    zabronic. To znowuz powodowaloby, ze nasi dzielni stroze prawa dostawaliby
    czkawki ze smiechu i nie byliby w stanie gonic sprawcow. Poza tym, trzeba
    pamietac o koniecznosci posiadania nakazu prokuratorskiego dla wykonania
    kontroli osobistej np. osoby na wozku inwalidzkim, co w efekcie daje
    niemoznosc przeprowadzenia kontroli potencjalnego zamaskowanego bandyty na
    wozku inwalidzkim, w okolicy miejsca, gdzie okradziono bank.

    Z podwazaniem,

    Tiger

  • 32. Data: 2005-11-15 21:55:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tiger wrote:

    > Andrzejowi chyba chodzilo o to, ze jakby noszenie kominiarek bylo zakazane,
    > to bandyci zaczeliby zakladac ponczochy, ktorych noszenia nie mozna
    > zabronic. To znowuz powodowaloby, ze nasi dzielni stroze prawa dostawaliby

    Mniej-więcej. Plus ogólnie o myślenie, a nie losowe wyznaczanie paru
    kryteriów i pojechanie po odpowiedzialności zbiorowej.

    Bo inaczej mamy takie szopki, jak np. omyłkowie zastrzelenie niewinnych,
    podczas gdy prawdziwy bandyta w eleganckim garniturku bezczelnie
    przechodzi sobie obok.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 33. Data: 2005-11-15 22:03:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    flashi wrote:

    > Twoje podejscie takie hmm naiwne jest ...
    > Ja nie widze problemu w tym zeby mnie skontrolowali jesli mam na sobie pewne
    > oznaki bandytyzmu (ktorymi aktualnie sa: dresy, ogolone paly, czy wlasnie
    > kominiarka).

    Ja mam. Bo to oznacza, że funkcjonariusze bezmyślnie skupiają się na
    pozornych działaniach polegających na kontrolowaniu osób 'powszechnie
    uważanych za podejrzane'. I nie mają czasu na obserwacje i myślenie.

    [ciach]

    > Ty odrazu z grubej rury. Porownujesz walenie do "potworow" z kontrola
    > dokumentow i/lub zachowania.

    Nie rozumiesz. Patrz wyżej.

    Skupiali się na 'trzepaniu' tych specyficznych 'dresów', a kompletnie
    zignorowali osobę, która najpewniej stanowiła jedyne realne zagrożenie.

    [ciach]

    > Kiedys noz sie nosilo w kieszeni na wszelki wypadek a teraz stal sie
    > obiektem niebezpiecznym...

    Nóż zawsze był narzędziem niebezpiecznym. I użycie go w bójce zawsze
    było wyżej karane, niż użycie tzw. gołych rąk.

    [ciach]

    > Ty siem czepiasz strojow... a ja caly czas mowie o probie poradzenia sobie z

    'siem'??

    > bandytyzmen. Cos mi sie zdaje ze nie o tym gadamy.

    Twój problem polega na tym, że dla ciebie 'radzenie sobie z bandytyzmem'
    to działania pozorowane oparte na nękaniu osób przez tzw. opinię
    publiczną uznawane za wyglądające podejrzanie.

    [ciach]

    > reakcje ... Jesli bys na mnie truchtal w kominiarce do tego w dresie i
    > kurtce z pomaranczowa podpinka to napewno bym nie pomyslal ze to biegnie
    > jakis sportowiec tylko najpierw bym pomyslal ze chcesz mi kose pomiedzy
    > zebra wpic w celach zarobkowych :> I tego widze nie mozesz zrozumiec.

    I co byś wtedy zrobił?

    > Pod pojeciem zero tolerancji mialem na mysli starania policji majace na celu
    > zlikwidowanie podstaw do mojego myslenia ze kominiarka to gadzet zlodzieja
    > bandyty. A dla Ciebie to chyba zamach na wolnosc :>

    Nie tylko. Patrz wyżej.

  • 34. Data: 2005-11-16 09:03:39
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Tue, 15 Nov 2005 12:02:22 +0100,
    Tiger <c...@c...pl> screamed:
    > )-; ...nvplm vP lobylmpengf rva g ,plmpynjm rvxgflmfj ynvpup floxnW .
    > nvanglmp zbmpvjbchet nvanvaqhegh jbobfbcf bmhq rwrvagfV

    Niewiernych należy uświadamiać. Niereformowalne jednostki zgniją
    w czeluściach scorefile jak nieprzymierzając 666.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:221B ]
    [ 10:02:58 user up 10797 days, 21:57, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    No matter where you go, there you are...

  • 35. Data: 2005-11-16 11:10:45
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > W NY jakos sie dalo zastosowac metode zera tolerancji i w duzej mierze
    > nawet sikanie po scianach zniklo nie mowiac o przestepstwach pospolitych
    > czy innych wiekszego kalibru...
    > Od czegos trzeba zaczac, a zmiana sposobu patrzenia na prewencje (ktora u
    > nas kojazy sie z szpiclostwem i donosicielstwem) naprawde moze spowodowac
    > poprawe sytuacji.

    w NY City polijca nie paluje nastolatkow gdy CI sie pytaja czy ich nie
    podrzuca do miasta.
    Przykro mi bardzo ale przy takich naduzyciach nie zgodzilbym sie na
    powiekszeni uprawnien.
    Ja mam swoja godnosc i nei zgadzam sie by jakis pajac mnie rzucil ottak bo
    mu si enie podobam na ziemie i jak szmate
    potraktowal.

    P.

  • 36. Data: 2005-11-16 11:44:52
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > Ja nie widze problemu w tym zeby mnie skontrolowali jesli mam na sobie
    > pewne oznaki bandytyzmu (ktorymi aktualnie sa: dresy, ogolone paly, czy

    naiwne to jest podejsci Ministra Ziobro co do obrony konieczneij, zmieniajac
    przepis na taki jak on chce
    zostanie ultawione popleniniea morderstwa doskonalego, a doskonalosc bedzie
    polegac na tym ze w swietle prawa nie bedzie ono karalne, bo zinscenizowac
    napad przy ktorym obrona w swietle tego art bedzie dozwolona jest wrecz
    banalne.

    Dla mnie gosc stracil w 100% wiarygodnosc w momencie gdy zabicie czlowieka
    przez 7 mezczyzn (lincz) nazwal obrona konieczna, dodam ze nie zostal zabity
    tam gdzie nozem wymachiwal.
    To mniejwiecej taka obrona z jakiej tlumaczyl sie wraz z panem Kaczynskim
    podczas kampani wybrocznej,
    chodzilo o zwolnienie z aresztu czliowieka ktory wywiozl do lasu i polamal
    kosci zlodziejom
    samochodu zony.

    Mordercy zostali zwolnieni z aresztu i JUZ zaczelo sie matactwo, wczoraj w
    magazynie reporterdkim na tvp2 byl reportarz - wywiwad
    przeprowadzony przedwczorajszego wieczoru.
    Oskarzeni przed kamerami zaczeli sie zalic ze czlowiek w polsce nie moze sie
    bronic bo z niego morderce zrobia, i ze maja nadzieje
    ze nie zostania zamknieci za to bo sprawiedliwosc zatryumfuje. Nie wiem co
    im jeszcze adwokat kazal odebgrac ale to juz byl cios ponizej pasa.
    Wykorzystuja naiwnosc tego czlowieka.

    Ciekawe dlaczego nikt sie nie zastnowil co moglo sklonic tego czlowieka by
    po tylu wyrokach byc w takiej desperacji zeby wyjsc do ludzi z nozem,
    ja bym od tego zaczal.

    Z ministerstwa chca zmienic kwalifikacje na 148 ust. 4, tylko z jakiej k.
    racji wszystkim? Usprawiedliwione silne wzburzenie jest wtedy gdy czlowiek
    nie jest w stanie
    racjonalnie myslec, (w wielkim skrocie), dlugo sie nad tym zastanawialem i
    doszedlem do wniosku ze owszem mozna by zastosowac ale dla osoby
    najblizszej osobie atakowanej bezposrednio przed tym, czyli dzieci ,
    konkubent bo oni rzeczywisciemimo iz nie doszlo do morderstwa mogli miec
    obraz zamordowanej matki, zony, swojej kobiety przed oczyma, ale obce osoby
    w taki sposob tego nie odczuwaja nie jest to na tyle silne wzburzenie
    i wazny jest fakt ze gosc zostal zlinczowany, unieszkodliwiony , pozniej
    dzwoniono na polcie by po niego przyjachala a nastepnie nieszkodliwy zostal
    zamordowany. (co i tak by nie zmienilo mojego podejscia co do winy
    pozostalych osob).
    Na lincz nie mozna zezwolic bo sie wtedy cofamy o kilka epok.

    nie wiem czy ktos przegaldal plany PISu, ale w wielkim skrocie

    1. Zmiana art odnosnie obrony koneicznej (z 'sad moze odstapic od
    wymierzenia kary' na 'niepoplenia przestepstwa')
    2. Publiczne zezwolenie na licncz jak widac na zaloczonym obrazku i obrona
    taki osob
    3. W przpadku osob skazanych za przestepstwa na maloltenich (zaznaczam
    skazanie na podstawie tych art., nie jest rownoznaczne z byciem
    chorym na "pedofilie" !!!!!) udostepnienie rejestru kazdemu

    Tylko czekac sytuacje jaka miala miejsce w ekwadorze.(nie moge znalezc
    linku) TLum ludzi zlinczowl na smierc osobe oskarzona o zgwalcenie dziecka.
    Ja sie przerazilem gdy zobaczylem ten film, mam nadziej ze szanowny pan
    Ziobro za kazdym razem go obejrzy i 5 razy pomysli
    przed nastepna decyzja czy aby na pewno to jest to czego on chce.

    Przemek R.

    ps.

    Komentarz tamtejszej prokatury:
    - To był klasyczny lincz - mówił na początku lipca Krzysztof Stodolny, szef
    prokuratury Olsztyn-Północ.
    - Grupa mężczyzn wsiadła do samochodów i zaczęła gonić ofiarę.
    Dopadli go w zaroślach i tam skatowali.
    Nie spotkałem się z tak okrutnym zabójstwem.

  • 37. Data: 2005-11-16 16:39:19
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    mała korekta

    > 2. Publiczne zezwolenie na licncz jak widac na zaloczonym obrazku i obrona
    > taki osob

    publiczne przyzwolenie nie droga zmiany ustawy, a w praktyce jak to widac
    przy ostatnich zdarzeniach.
    Bo przy probie nazwania tego obrona koneiczna a pozniej (gdy nie orzeszlo)
    usprawiedliwionym wzburzeniem, i zrobienie z nich
    wielkich pokrzywdzonych (7 mezczyzn) inne wnioski trudno wyciagnac