    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sun, 22 Oct 2023 10:46:39 -0700 (PDT)
    Subject: Re: kolejny dzieciak...
    From: rowerex rowerex <r...@o...pl>

    sobota, 21 października 2023 o 01:34:06 UTC+2 Marcin Debowski napisał(a):

    > Oddziel otoczkę medialną od samej istoty problemu. Zwyczajnie, śmierć
    > dzieci jest trudna do zaakceptowania dla osoby bez deficytów
    > emocjonalnych.

    To oczywiste. Inna sprawa, że napis pl.soc.prawo raczej nie widnieje na
    jakichkolwiek drzwiach któregoś z ministerstw zainteresowanych sprawą
    prewencji w takich przypadkach. Ciekawe, czy w instytucjach realnie
    mających wpływy np. na prawodawstwo jakieś realne działania w tym kierunku
    się teraz odbywają.

    > Racjonalizacja, że zdarza się to niezmiernie rzadko
    > pomaga słabo. Nb. wypadki lotnicze też zdarzają się niezmiernie rzadko,
    > a jednym z powodów, że się niezmiernie rzadko zdarzają, jest olbrzymi
    > wysiłek włożony w to, żeby się niezmiernie rzadko zdarzały. Dlatego
    > warto się zastanawiać co możnaby z czymś takim zrobić.

    Ta śmierć, tak jak katastrofy lotnicze, to wydarzenia publiczne, sfilmowane
    i z całą masą świadków, ale gdybym był działaczem jakiejś organizacji
    działającej na rzecz ofiar przemocy psychicznej, to bym ostro zaprotestował
    przeciw zajmowaniu się tylko tym, co publicznie widać, jako że sprawcy
    "cichej" domowej przemocy w niczym nie są "lepsi" od tych biegającym
    po ulicach z nożami, a wiele ich ofiar samodzielnie odbiera sobie życie,
    z dziećmi włącznie, więc co do skutku na to samo wychodzi. Czyli grono
    podpadających pod niniejszą dyskusję powinno się o takowych również
    rozszerzyć. Z takimi jest jednak problem - publicznie i medycznie są
    zdrowi, a dopiero prywatnie, poza wzrokiem obcych zamieniają się w de facto
    przestępców...

    Pozdr-
    -Rowerex