  • 1. Data: 2002-07-01 12:43:53
    Temat: kodeks ruchu drogowego
    Od: "Kim" <s...@p...fm>

    Cze!
    Mam pytanie odnośnie kodeksu drogowego i nie wiem czy to tu sie nadaje ale
    mam nadzieje ze tu tez ktos będzie wiedział:

    1. Czy rozpoczynając manewr wyprzedzania na lini przerywanej można zakończy
    go na podwójnej ciągłej ? czy jest to zgodne z przepisami czy może manewr
    wyprzedzania powinien zaczac i skacząc się na przerywaniej ?

    2. czy samochod jadacy za jakims innym pojazdem ktory wlasnie wlaczyl
    kieronkowskaz jest juz pojasdem
    wyprzedzajacym czy jeszcze nie i np. pojazd jadacy przed nim moze jeszcze
    wykonac manewr wymijania??
    Tzn chodzi mi generalnie o to czy jesli ja wlacze kieronkowskaz w lewo zeby
    wyprzedzac i faced jadacy przedemna zrobi to
    samo ale 1. sec. po mnie to czyja bedzie wina jesli zalozmy on puknie mnie
    w przedni prawy zdezak
    w czasie kiedy ja go wyprzedzam???
    3. Czy wjezdzajacy na rondo maja pierwszenstwo jesli nie stoi znak ustap
    pierwszenstwa ?Bo gdzies slyszalem ze wlasnie tak jest
    ze wlasnie tak wyglada wpis do kodeksu "Wjezdzajacy na rondo maja
    pierwszenstwo pod warunkiem ze nie stoi tam znak ustap pierwszenstwa"

    dzieki

  • 2. Data: 2002-07-01 13:00:07
    Temat: Re: kodeks ruchu drogowego
    Od: "DC" <w...@n...szkola.net>

    >1. Czy rozpoczynaj±c manewr wyprzedzania na lini przerywanej można zakończy
    >go na podwójnej ci±głej ? czy jest to zgodne z przepisami czy może manewr
    >wyprzedzania powinien zaczac i skacz±c się na przerywaniej ?

    Mozesz rozpoczac manewr wyprzedzania na przerywanej i zakonczyc go na
    podwojnej ciaglej.

> [...]
    > ze wlasnie tak wyglada wpis do kodeksu "Wjezdzajacy na rondo maja
    >pierwszenstwo pod warunkiem ze nie stoi tam znak ustap pierwszenstwa"

    Jesli nie stoi znak ustap pierwszenstwa przed wjazdem na rondo, obowiazuje
    pierwszenstwo dla nadjezdzajacego z prawej strony, czyli pojazdy bedace na
    rondzie musza ci ustapic.

  • 3. Data: 2002-07-01 13:12:27
    Od: "Webmaster" <l...@s...pl>

    apropo ronda, to jak wyglada sytuacja, jesli na rondzie sa 2 pasy ruchu i
    auto z lewej (jedziemy na rondzie rownolegle) wpakowuje mi sie na na maske -
    skreca w lewa ! mialem taki ostatnio przypadek!
    ja jechalem prawym pasem a on lewym.

  • 4. Data: 2002-07-01 13:27:19
    Od: "DC" <w...@n...szkola.net>

> [...]
    maske -
    >skreca w lewa ! mialem taki ostatnio przypadek!

    Na rondzie z dwoma pasami ruchu, podobnie jak na drodze prostej z dwoma
    pasami. Jesli skrecal w prawo powinien byc na prawym pasie (skrajnym pasie
    ronda). Powinien wiec odpowiednio wczesniej zmienic pas ruchu z wewnetrznego
    na zewnetrzny i dopiero wtedy opuscic rondo. Jesli spowodowalby stluczke
    wjezdzajac w ciebie bylaby to ewidentnie jego wina.

  • 5. Data: 2002-07-01 13:49:06
    Od: "Marcin" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DC" <w...@n...szkola.net> napisał w wiadomości

    > Mozesz rozpoczac manewr wyprzedzania na przerywanej i zakonczyc go na
    > podwojnej ciaglej.

    Wiekszej bzdury juz dawno nie slyszalem/czytalem. Mozesz podac mi przepis na
    podstawie ktorego tak sadzisz? Z tego co mnie wiadomo to nie wolno
    wyprzedzac na ciaglej, czyli nie tylko zaczynac. Caly manewr (poczatek,
    wyprzedzanie, koniec) nie moze byc prowadzony na ciaglej (pojedynczej,
    podwojnej) linii. Latwo sobie wyobrazic co by sie dzialo gdyby mozna bylo
    zaczac wyprzedzac 1metr przed zakazem wyprzedzania, 1 metr przed ciagla
    linia, 1 metr przed skrzyzowaniem itd...
    Jesli nawet zaczales wyprzedzac i widzisz, ze jest ciagla linia, to jesli to
    mozliwe zakoncz ten manewr !
    Juz przed rozpoczeciem wyprzedzania musisz sie upewnic, ze masz miejsce i
    warunki do tego.
    Nie przecze, ze przepisy nie sa jednoznaczne, niemniej postem swoim
    protestuje przed takimi beztroskimi stwierdzeniami, ktore kogos moga
    kosztowac zycie i zdrowie.

    Marcin

  • 6. Data: 2002-07-01 13:55:57
    Od: "Bimbelt" <b...@z...one.plNOSPAM>

> [...]
    > na zewnetrzny i dopiero wtedy opuscic rondo. Jesli spowodowalby stluczke
    > wjezdzajac w ciebie bylaby to ewidentnie jego wina.
    Tak, ale jesli sygnalizowal wczesniej chec zjechania na prawy pas, to
    nalezalo mu ustapic. Taki jest chyba przepis, ktory wszedl stosunkowo
    niedawno.

    Bimbelt

  • 7. Data: 2002-07-01 14:34:47
    Od: "Dwach" <d...@v...pl>

    ostatnio zaplacilem mandat za samo najechanie na linie ciagla... nie
    zdazylem wyprzedzic, rozmyslilem sie jeszcze przed rozpoczeciem manewru, ale
    zeby zobaczyc czy cos nadjezdza zblizylem sie do linii ciaglej tym samym
    najezdzajac na nia kolami

    za mna jecha nieoznakowany "radiowoz" i 200 poszlo na rzecz panstwa...
    odwolalem sie ale...

    d.

  • 8. Data: 2002-07-01 19:51:03
    Od: "Wrona" <w...@s...mowimy.stanowcze.nie.wsisiz.edu.pl>

    > Tak, ale jesli sygnalizowal wczesniej chec zjechania na prawy pas, to
    > nalezalo mu ustapic. Taki jest chyba przepis, ktory wszedl stosunkowo
    > niedawno.
    >
    > Bimbelt

    Przepisu nie ma, jest najwyzej grzecznosc:)

    Wiesiek

  • 9. Data: 2002-07-02 20:24:35
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "Marcin" <m...@p...onet.pl> napisał:

    >Wiekszej bzdury juz dawno nie slyszalem/czytalem. Mozesz podac mi przepis na
    >podstawie ktorego tak sadzisz?
    Ma prawo tak sadzic na podstawie zasady, ze dozwolone jest to, co
    prawem nie jest zabronione.
    Jesli chcesz zaprzeczyc, to po prostu napisz: " jest to zabronione na
    podstawie art...." .
    Slowa typu "bzdury" pomin, a popisz sie znajomoscia istniejacego w
    Polsce prawa, przytaczajac odpowiedni przepis.

    >Z tego co mnie wiadomo to nie wolno wyprzedzac na ciaglej,
    Podaj konkretny art. z PoRD (by ktos inny nie uzył 'twego' słowa w
    stosunku po powyzszego stwierdzenia)

    Artur Golański

  • 10. Data: 2002-07-03 08:48:09
    Od: <p...@p...onet.pl>

    Wiekszych bzdur niz te co piszesz nie da sie sobie wyobrazic - zbytnia uwage
    przywiazujesz do przepisow a chyba nigdy niesiedziales za keirownica - nie
    wolno rozpoczac wyprzedzania na ciaglej ALE wolno je skonczyc - sam kodeks do
    [uszcza istnienie sytuacji wyjatkowych w ktorych pomimo tego iz dochodzi do
    zlamania przepisu nie bedzemy mieli do czynenia z wykroczeniem - wyobraz sobie
    rozpoczales wyprzedzania ciezarowki i nagle wjezdzasz w teren ktory nie byl
    wczesniej oznaczony gdzie obowiazuje zakaz lub lepiej ciagla - no i co robisz
    cofasz sie na wstecznym czy moze caly czas jedziesz tym pasem pod prad

    pomysl o tym Dominil