  • Data: 2005-05-31 14:42:19
    Temat: Re: kodeks drogowy ... ciąg dalszy
    Od: McCartney <m...@p...onet407.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wszyscy na pl.soc.prawo czytajcie uważnie, bo
    Andrzej Lawa pisze
    > Bo możesz tylko skręcić w prawo - innej możliwości nie ma. Sygnalizacja
    > jest więc zbędna.

    A są przepisy, że jak jest zbędna (można jechać tylko w jeden
    sposób), to nie trzeba sygnalizować?
    Pamietajmy, że to grupa pl*prawo.

    Ja wiem, że tak uczą czasem na kursach, że taka jest praktyka,
    ale moim zdaniem trochę w ogólności niebezpieczna - niekoniecznie
    na rondach. To, że ktoś jadący za Tobą wie, że Ty możesz skręcić
    tylko w prawo, to nie znaczy, że innym uczestnikom ruchu
    nie musisz tego sygnalizować.
    Tutaj przyjmując Twoja interpretacją zachowania rondowego, to
    akurat wszyscy wiedzą, więc nic by się nie stalo, jakby ktoś
    w Twojej interpretacji nie właczał kierunku. Tyle, żę prawo
    takich wyjątków chyba nie robi, tzn. nie można ich domniemywać.
    Oczywiste czy nieoczywiste sytuacje, jak trzeba sygnalizować,
    to trzeba, czyż nie?

    Grześ

    --
    |~~~ Grzegon Olędzki ~~ McCartney ~~~~~ mccartney ~ na onecie ~~~~~~~~|
    |~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Registered Linux User #357573 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~|