    Sender: Grzes <m...@b...oledzki.info>
    From: McCartney <m...@p...onet407.pl>
    Subject: Re: kodeks drogowy ... ciąg dalszy
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <d7dq6c$c08$3@opal.futuro.pl> <b...@b...oledzki.info>
    <d7hhst$2ie$1@nemesis.news.tpi.pl> <o...@b...oledzki.info>
    <d7hol3$at$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Date: Tue, 31 May 2005 16:03:17 +0200

    Wszyscy na pl.soc.prawo czytajcie uważnie, bo
    Robert Tomasik pisze
    > Spróbujmy metodą małych kroczków. Przyznasz, że unormowanie przepisów na
    > rondzie o średnicy 15 metrowej jest takie same, ja 25 metrów.

    Dwie różne rzeczy mieszasz, moim zdaniem.
    Jedna sprawa jest taka, że rzeczywiście nigdzie w przepisach (?)
    nie ma napisane, żę jeśli skrzyżowanie ma więcej niz 20 metrów, to
    coś, a jak mniej to co innego. Tzn. wszystkie przepisy o skrzyżowaniach
    są takie same niezależnie od ich wielkości.

    Nigdzie nie ma natomiast przepisu, że zachowanie na rondzie jakimś
    można sprowadzić do zachowania na rondzie innym (np. zachowanie
    na rondzie 15-metrowym można sprowadzić do zachowania na rondzie
    25-metrowym). W tym właśnie miejscu, między innymi, moim zdaniem,
    tkwi brak uzasadnienia dla metody "weź se to rozetnij i wyprostuj".

    > A 35
    > metrów? 45 m? I tak dalej. po prostu nie ma żadnego powodu na to, by na
    > rondzie o nieskończenie wielkiej średnicy obowiązywały inne przepisy i
    > tyle. A po prostu wówczas niektóre rzeczy prościej wytłumaczyć i
    > zrozumieć.

    Odpowiedź na argument "nie ma powodów na to, by na rondzie o nieskończonej
    średnicy" mam taki:
    masz autobus, tłok w nim, ale zawsze ktoś jeszce wejdzie, nie?

    Wniosek - mamy autobus o dowolnie wielkiej pojemności.

    Grześ

    --
    |~~~ Grzegon Olędzki ~~ McCartney ~~~~~ mccartney ~ na onecie ~~~~~~~~|
    |~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Registered Linux User #357573 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~|